کد مطلب: ۵۴۳۱۹۳

مهرعلیزاده، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری:

از گسترش فقر و بیکاری رنج می‌برم

از گسترش فقر و بیکاری رنج می‌برم

محسن مهرعلیزاده، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بحران اقتصادی موجود، صرفا مربوط به بحث اقتصاد نیست بلکه وضعیت موجود، حاصل بحران مدیریت کلان، بی‌برنامگی و نقصان در سیاست­‌ورزی داخلی و خارجی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن مهرعلیزاده، معاون رئیس دولت اصلاحات یکی از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب بود که با حضور در وزارت کشور برای مارتن انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم نام‌نویسی کرد.

او در گفتگویی وعده‌ها و نظرها خود را مطرح کرده است که گزیده‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

-من حقیقتا بیش از هر چیز از گسترش فقر، نابرابری، رکود، بیکاری، شکاف‌های متعدد اجتماعی و سیاسی رنج می‌برم، بدون هیچ شعاری معتقدم حتی اگر کسی دلسوز مردم نباشد حداقل باید آنقدر عاقل باشد که بداند که منفعت فردی او در منفعت جمعی جامعه تعریف می‌شود و بدون پایداری اجتماع منافع فردی و گروهی وی تامین نخواهد شد.

-برنامه‌های ما حول دو مفهوم تحول و عدالت تدوین شده است.اگر چه ممکن است عبارت «دولت تحول و عدالت» وجهی شعاری داشته باشد اما حقیقتا این ترکیب برای ما یک شعار نیست بلکه کلیدواژه‌های برنامه عملی دولت ما را شکل می‌دهد. برنامه­‌های ما حول تحول در اقتصاد، تولید و معیشت مردم و مبارزه با فساد تدوین شده است.

-بحران اقتصادی موجود صرفا مربوط به بحث اقتصاد نیست بلکه وضعیت موجود حاصل بحران مدیریت کلان، بی‌برنامگی و نقصان در سیاست‌‌ورزی داخلی و خارجی است. از همین منظر عمل­گرایی دولت من در نسبت با خردگرایی، برنامه‌محوری، شفافیت و رفع نقصان در حوزه سیاست داخلی و خارجی تعریف می‌شود،

-در حوزه سیاست، اهم برنامه­‌های من معطوف است به تنش‌زدایی از فضای سیاسی کشور، تعامل و مذاکره با همه کسانی که استقرار حکمرانی عمومی دغدغه­ ایشان است. نهایتا گمان می‌کنم ضمن گسترش سیاست‌ورزی سالم و به دور از استبداد رای، همچنین تقویت تحزب و مردم‌سالاری دینی در کشور لازم است دولت در برقرای وحدت ملی کوشا باشد.

-در حوزه اقتصادی اهم برنامه‌های دولت تحول و عدالت معطوف خواهد بود به «رفع انحصار و فراهم کردن زمینه رقابت اقتصادی به نفع واحدهای متوسط اقتصادی و کسب و کارهای کوچک جهت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری همچنین بالا رفتن قدرت خرید مردم.»، «مبارزه با فساد از طریق ایجاد شفافیت در نظام پولی و بانکی کشور، ایجاد سیستم نظارتی هوشمند، اصلاح نظام مالیاتی کشور جهت جلوگیری از فرار مالیاتی و اخذ مالیت از شرکت‌ها و واحدهای بزرگ اقتصادی و …»، « تقویت نظام بهداشت و درمان و بیمه کشور به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر»، «تقویت فضای کسب و کار»، «هدفمندکردن یارانه‌ها»، «توزیع عادلانه منابع در سطح کشور و رفع تبعیض» و «جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد نگاه اقتصادی در سیاست خارجی».

منبع: فارس

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.