کد مطلب: ۲۲۵۰۸۶

برنامه کنار گذاشتن دلار از مبادلات ایران و پاکستان

برنامه کنار گذاشتن دلار از مبادلات ایران و پاکستان

سیدکمال خرازی در دیدار با صادر‌کنندگان برنج پاکستانی گفت: مردم ایران مصرف‌‎کننده برنج هستند و برنج باسماتی پاکستانی می‌تواند بخشی از نیاز آن‌ها را تامین کند، اما این برنج به‌جای واردات مستقیم، از دوبی وارد ایران می‌شود.

سیدکمال خرازی در دیدار با صادرکنندگان برنج باسماتی پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به واردات مستقیم برنج پاکستانی از اسلام آباد به تهران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: مصرف برنج مردم ایران بالاست و برنج باسماتی پاکستان می‌تواند بخشی از نیاز ایران را تأمین کند، اما متاسفانه برنج پاکستان به صورت غیرمستقیم و از طریق دوبی وارد ایران می‌شود که به نفع هیچ یک از دو طرف نیست.

وی تاکید کرد: هم ایران و هم پاکستان در حال از دست دادن فرصت‌های خود در قالب این تجارت هستند.

خرازی در این دیدار که سمیع‌الله نعیم رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان در آن حضور داشت، گفت: ما در حال کار بر روی پروژه گشایش شعب بانکی در دو کشور برای تسهیل نقل و انتقال پول و کنار گذاشتن دلار در مبادلات دو جانبه هستیم.

وی گفت: ایران علاقه مند به توسعه مبادلات تجاری خود با پاکستان در حوزه‌های دیگر در کنار مبادله برنج است.

وی ادامه داد: در حال مذاکره با طرف پاکستانی برای کاهش تعرفه‌های گمرکی در جهت بالا بردن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور هستیم.

خرازی در این دیدار گفت: ایران در زمان ایجاد کشور پاکستان، حمایت زیادی از این کشور کرد و حتی طی سال‌های اخیر یک خط لوله انتقال گاز به سمت مرزهای پاکستان کشیده است که متاسفانه به دلیل فشارهای آمریکا این خط لوله هنوز تکمیل نشده است.

وی گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کشور را در وضعیت خود توسعه گرایی قرار داد و ایران توانست در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی برسد.

نعیم نیز در این دیدار گفت: هم اکنون حجم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان کمتر از 800 میلیون دلار است که می‌تواند به راحتی به 10 میلیارد دلار در سال برسد.

وی ابراز امیدواری کرد: تعرفه‌های گمرکی بین ایران و پاکستان در قالب قراردادهای تجارت آزاد برداشته شده و به زودی یک هیات از صادرکنندگان برنج پاکستان به ایران سفر کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.