کد مطلب: ۵۸۶۸۴۱

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ مشخص شدند

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ مشخص شدند

نوبل اقتصاد امسال به سه استاد اقتصاد دانشگاه‌های آمریکا اهدا شد. دیوید کارد، به خاطر فعالیتش در حوزه اقتصاد نیروی کار و انگریست و ایمبنز به دلیل تجزیه و تحلیل روابط علی برنده این جایزشدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سه اقتصاددان دانشگاه‌های آمریکا برنده امسال نوبل اقتصاد شدند. دیوید کارد، استاد اقتصاد دانشگاه برکلی، جاشوا انگریست استاد دانشگاه ام‌آی‌تی و گویدو ایمبنز، اقتصاددان دانشگاه استنفورد امروز جایزه نوبل اقتصاد را به خود اختصاص دادند.

نیمی از این جایزه به دیوید کارد و نیم دیگر هم به طور مشترک به انگریست و ایمبنز رسیده است.

دیوید کارد، به خاطر فعالیتش در حوزه اقتصاد نیروی کار و انگریست و ایمبنز به دلیل تجزیه و تحلیل روابط علی برنده نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ شدند.

در بیانیه کمیته نوبل اقتصاد آمده است: «برندگان امسال نوبل علوم اقتصادی نشان داده‌اند که می‌توان به بسیاری از پرسش‌های بزرگ جامع پاسخ داد. راه‌حل آنها استفاده از تجربه‌های طبیعی است. موقعیت‌هایی که در زندگی واقعی به وجود می‌آیند شبیه آزمایش‌های تصادفی هستند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: « برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ بینش جدیدی در مورد بازار کار به ما ارائه کردند و نشان دادند که نتیجه‌گیری‌ها در مورد علت و معلول می‌تواند از تجربه‌های طبیعی نشات بگیرد. رویکرد آنها به دیگر حوزه‌ه گسترش یافته و انقلابی در تحقیقات تجربی ایجاد کرده است.»

بر خلاف دیگر جوایز نوبل، نوبل اقتصاد به اراده آلفرد نوبل تعیین نشده است، بلکه برای بزرگداشت او از سال ۱۹۶۸ از سوی بانک مرکزی به اقتصاددانان برتر اهدا می‌‎شود. نوبل اقتصاد آخرین جایزه‌ای است که هر سال علام می‌شود.

مهمترین اخبار مربوط به بازارهای جهانی را در صفحه اقتصاد جهان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای بابا جای محسن رضایی خالی، به نظرم حقش بود نوبل رو بگیره امسال مخصوصا با طرح حذف 7 صفر از پول ملی که به فکر هیچ بشری نرسیده بود! حیف استعدادی که دیده نشد…حیف!

    • ناشناس

      کلا جای دولتی ها خالی هست ?