کد مطلب: ۶۵۵۵۹

بروز نشانه های رونق در بورس

بروز نشانه های رونق در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بروز نشانه های رونق در بورس گفت: یکی از دلایل رشد این روزهای شاخص، پایان فصل مجامع است که معامله گران را به لاک احتیاط فرو برده بود و حالا با گذر از این مقطع زمانی می توان به تحرک نقدینگی در بورس امید داشت.امیرعلی سجادی با اشاره

28bf1f2f16a0b886d727c4df06f8f852_XL.jpg یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بروز نشانه های رونق در بورس گفت: یکی از دلایل رشد این روزهای شاخص، پایان فصل مجامع است که معامله گران را به لاک احتیاط فرو برده بود و حالا با گذر از این مقطع زمانی می توان به تحرک نقدینگی در بورس امید داشت.امیرعلی سجادی با اشاره به این که در چند روز گذشته شاخص بورس از مرز 75 هزار واحد عبور کرده است گفت: رفته رفته نشانه های رشد را می توان در بازار سهام مشاهده کرد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از دلایل این رشد، پایان فصل مجامع است که معامله گران را به لاک احتیاط فرو برده بود و حالا با گذر از این مقطع زمانی می توان به تحرک نقدینگی در بورس امید داشت.
وی با اشاره به این که تقسیم سود در مجامع شرکتها به سود بازار نیست اذعان داشت: تقسیم سود از یک سو موجب خروج نقدینگی از بنگاهها می شود و از سوی دیگر شرکتها با بدقولی در توزیع سود باعث می شوند تا سهامداران به منافع خود نرسند.
سجادیدر خصوص تاثیر تغییر رئیس سازمان بورس بر بازار نیز گفت: تا تحول بنیادی در اقتصاد رخ ندهد نباید منتظر رخداد ویژه ای در بورس بود. بعلاوه این که عملکرد محمد فطانت، رئیس پیشین این سازمان نیز به گونه ای بود که تنها با مشکلات ساختاری اقتصاد کشور دست و پنجه نرم کرد و نمی شد از وی انتظار معجزه برای بهبود وضعیت بورس را داشت.
ویافزود: البته رئیس جدید هم از بدنه بورس است و سابقه مدیرعاملی بورس انرژی را در کارنامه خود دارد و بر این اساس امید است رفته رفته با تغییرات بنیادی در اقتصاد از یک سو و نیز تغییر قوانین و مقررات شاهد تعمیق بازرا سهام در کشور باشیم.
این کارشناس بازارسرمایه در خصوص آینده بازار سهام نیز عنوان کرد: یکی از ابهامات این روزهای بازار موضوعات پسابرجام و موارد مرتبط با آن است که اجرایی شدن آن و نیز رفع تحریم ها در گرو مشکلات بین المللی بانکهاست. بنابراین از این منظر باید منتظر پیگیری مسئولین بود تا با رفع این مانع ارتباط اقتصاد با سرمایه گذاران خارجی برقرار شود و اقتصاد کشور از شرایط پسابرجام منتفع گردد.
ویافزود: البته بنظر نمی رسد دولت یازدهم بیشتر از هر چیزی به برجام امید بسته است و منتظر اتفاقی خاص در این زمینه برای تحول در اقتصاد است.
سجادی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: بر این اساس اگر مشکلات بین المللی بانکها حل شود و لایحه بانکداری نیز در مجلس به تصویب برسد می توان از گروه بانکی به عنوان یکی از لیدرهای بازار یاد کرد. قیمت جهانی نفت نیز یکی از مولفه های اثرگذار در بازار سهام است که خوشبختانه با توجه به شرایط کنونی نوسان خاصی در این زمینه مشاهده نمی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.