کد مطلب: ۱۳۰۹۵۹

برپایی غرفه‌های مشاوره و تست اچ‌آی‌وی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

برپایی غرفه‌های مشاوره و تست اچ‌آی‌وی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از برپایی غرفه هایی برای انجام رایگان مشاوره و تست اچ آی وی در نمایشگاه کتاب شهر آفتاب خبر داد.

رضا قدیمی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز با اشاره به اینکه ایدز، بیماری عفونی و بدون واکسنی موثر است و هم‌اکنون نیز بالغ بر ٤٢ میلیون نفر در جهان مبتلا به این بیماری هستند، اظهار داشت: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به مثابه نهادی اجتماعی و با عنایت به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این خصوص به برپایی غرفه‌های مشاوره و تست رایگان اچ‌آی‌وی در نمایشگاه کتاب امسال اقدام کرده است.

وی افزود: این طرح همسو با اجرای طرح اتوبوس ایدز در سطح شهر تهران -در طول سال 96- و با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مدت 10 روز از تاریخ 13 لغایت 23 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (شهر آفتاب) اجرا می‌شود.

گفتنی است، سازمان خدمات اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت ، اقدام به برپایی غرفه آزمایش رایگان ایدز با شعارهای " من پیشگیری میکنم " من آزمایش می دهم " ،" من درمان می شوم " و " من حمایت می کنم" ، کرده است.

در اين 3 غرفه به افراد متقاضي در خصوص ويروس HIV و راههاي انتقال و پيشگيري از اين ويروس، توسط كارشناس متخصص مشاوره داد مي شود و پس از مشاوره با رضايت فرد تست Hiv از وي بصورت كاملا رايگان با استفاده از كيت هاي تشخيص ويروس ايدز آزمايش گرفته ميشود و نتيجه تحويل شخص ميگردد.

غرفه مادر و کودک

همچنین، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، به راه‌اندازی غرفه مادر و کودک در نمایشگاه کتاب شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: از آنجایی که یکی از وظایف سازمان خدمات اجتماعی تهران، ارتقای سطح رفاه اجتماعی شهروندان است، از این‌رو، این سازمان مبادرت به برپایی چهار اتاق یا غرفه در نمایشگاه شهر آفتاب کرده است که خدمات رایگان به مادران و کودکان شیرخوار ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: اتاق‌های مادر و کودک برای ارائه خدمات کاملا رایگان به مادران دارای فرزند خردسال زیر 3 سال طراحی و سعی شده تا در فضایی کاملا ایمن، آرام، با دمای مناسب و تهویه مطبوع، محلی مناسب برای استراحت مادران، شیردهی و تعویض پوشک خردسال باشد.

غرفه نقاشی و فروش محصولات کودکان کار و خیابان

قدیمی همچنین، در مورد راه‌اندازی غرفه نقاشی برای کودکان نیز گفت: هدف از برپایی این غرفه مهار، کنترل، کاهش آسیب‌ای اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی کودکان خیابانی شهر تهران از طریق معرفی موسسات غیردولتی فعال در حوزه کودک است.

وی افزود: از برنامه‌های این غرفه برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان تحت پوشش مرکز پرتو منطقه 2، فروش محصولات صنایع دستی کودکان تحت پوشش مرکز پرتو منطقه 20، اطلاع‌رسانی در خصوص پیشگیری از خشونت و کودک آزاری و توزیع 5000 بروشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.