کد مطلب: ۱۹۵۸۸۲

برگزاری عروسی تنها با پرداخت یک میلیون تومان

برگزاری عروسی تنها با پرداخت یک میلیون تومان

برای برگزاری مراسم‌های عروسی نباید چند ۱۰ میلیون تومان هزینه کرد. گاهی می‌شود با یک ابتکار، دختران و پسران جوان را با یک میلیون تومان راهی خانه بخت کرد.

در روزهایی که چشم و هم‌چشمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های عروسی بیداد می‌کند، هستند کسانی که با کمترین هزینه، راهی خانه بخت می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شنیدن جمله‌هایی مانند " برگزاری مراسم عروسی ارزان و یا خرید جهیزیه تنها با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان" شاید در این وضعیت اقتصادی خنده دار به نظر برسد، اما تحقق این جمله‌ها با تلاش خیرین ممکن شده است.

در روزهایی که خرید یخچال ساید بای ساید و سرویس‌های چینی آن چنانی رویای عده‌ای از نوعروسان است، عروس‌هایی هم هستند که زندگی‌شان را با ۱۰ قلم کالای اساسی آغاز می‌کنند.

برای آن‌ها کیفیت زندگی‌شان مهم است نه کیفیتی که در زمان خرید وسایل زندگی، فروشندگان از آن یاد می‌کنند.
برای اطلاع از چگونگی برگزاری مراسم‌های عروسی ارزان قیمت و تهیه جهیزیه‌های ارزان، گفت و گویی را با سعید یاوریان، مدیرعامل موسسه پیوند سبز جوانان داشته‌ایم.

وی در این باره می‌گوید: در راستای تسهیل و ترویج ازدواج، اقداماتی را داشته‌ایم و امیدوار هستیم با این اقدامات، سن ازدواج که اکنون بالا رفته، تا حدودی کاهش یابد.

این خیر می‌افزاید: بدون شک برگزاری مراسم‌های ازدواج ارزان قیمت ممکن بوده و تنها کافی است که خانواده‌ها از چشم و هم چشمی خودداری کنند.

یاوریان در خصوص چگونگی برگزاری مراسم‌های ازدواج ارزان قیمت برای جوانان کم برخوردار می‌گوید: در حال حاضر مراسم‌های ازدواج را تنها با یک میلیون تومان برگزار می‌کنیم.

در موسسه ما افرادی که خود برای برگزاری مراسم‌هایشان با مشکل مواجه بوده‌اند، آموزش‌هایی را می‌بینند و بعد از آن، خدمات مرتبط با عروسی را ارزان ارائه می‌دهند.

وی می‌افزاید: کلاس‌هایی را برای ارائه آموزش‌هایی از قبیل: آرایشگری، عکاسی، فیلم برداری، خیاطی و … برای متقاضیان برگزار می‌کنیم و شرکت کنندگان در این کلاس‌ها، برای کمک به افراد کم برخوردار متقاضی ازدواج، آموخته‌های خود را به طور ارزان ارائه می‌کنند.

این خیر در خصوص مبلغ مورد نیاز برای برگزاری یک مراسم ازدواج ساده می‌گوید: ما یک مراسم ازدواج را با یک میلیون تومان برگزار می‌کنیم. در این مراسم، خدماتی از جمله تالار عروسی، کارت دعوت، آرایشگاه عروس، تزئین ماشین عروس، سفره عقد و خرید میوه و شیرینی برای ۱۰۰ نفر به عروس و داماد ارائه می‌شود.

یاوریان می‌افزاید: اگر خانواده‌ای بخواهد که در مراسم عروسی شام نیز داده شود، هزینه اندکی به مبلغ یک میلیون تومان اولیه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی ارائه جهیزیه به جوانان تنها با دریافت مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌گوید: ۱۰ قلم کالای اساسی شامل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، فرش، اتو، پتو، سرویس قابلمه و … تنها با دریافت مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به نو عروسان ارائه می‌شود. البته اگر فردی توان پرداخت این مبلغ را هم نداشته باشد، جهیزیه رایگان در اختیار وی قرار می‌گیرد.

این خیر ادامه داد: با تولید کنندگان داخلی مذاکراتی را داشته‌ایم و آن‌ها پذیرفته‌اند که کالاهای خود را با قیمت‌های ارزان‌تر در اختیار ما قرار دهند.

یاوریان در خصوص اجرای یک طرح برای برگزاری مراسم عقد رایگان برای جوانان می‌گوید: جوانانی که دچار مشکلات مالی هستند و می‌خواهند تنها با برگزاری مراسم عقد، راهی خانه خود شوند می‌توانند در طرح "حجله عشق امام رضا" شرکت کنند. در این طرح، شرایط برای سفر جوانان به مشهد مقدس فراهم می‌شود و آن‌ها می‌توانند مراسم عقد خود را به صورت رایگان در مشهد برگزار کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال تاکنون چه تعداد جوان در طرح ازدواج آسان و دریافت جهیزیه شرکت کرده‌اند؟، می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون، ۳۹۰ جهیزیه به دختران جوان ارائه کرده‌ایم که از این تعداد ۲۴۰ جهیزیه به صورت رایگان ارائه شده است.

این خیر می‌افزاید: ۱۲۰ مراسم عروسی را نیز برگزار کرده‌ایم که ۴۵ مراسم به طور رایگان برگزار شده است.

یاوریان در خصوص چگونگی معرفی جوانان برای دریافت جهیزیه رایگان می‌گوید: عده‌ای از افراد کم برخوردار که می‌خواهند مراسم ازدواج رایگان داشته باشند و یا جهیزیه رایگان بگیرند، از طریق مساجد، همسایه‌ها و یا سایر خیرین به مجموعه ما معرفی شده و می‌توانند برای برگزاری مراسم‌های خود از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.