کد مطلب: ۷۵۹۹۰

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی در بهار آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دیدار کرد.به گزارش تجارت نیوز، محمود واعظی با ابراز امیداوری نسبت به افزایش حجم روابط دو کشور که در چند سال گذشته به شکل فاحشی کاهش یافته بود، از علاقه مسئولان عالیرتبه دوکشور نسبت به دو برابر شدن حجم روابط در کوتاه مدت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دیدار کرد.
به گزارش تجارت نیوز، محمود واعظی با ابراز امیداوری نسبت به افزایش حجم روابط دو کشور که در چند سال گذشته به شکل فاحشی کاهش یافته بود، از علاقه مسئولان عالیرتبه دوکشور نسبت به دو برابر شدن حجم روابط در کوتاه مدت خبر داد و گفت: در مذاکرات امروز تلاش شد تا نقشه راهی برای برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایجاد شود و هشتمین کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور اوایل بهار سال آینده برگزار خواهد شد.

وی حضور 20 شرکت مالزایی در هیات همراه وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی را که در آن نمایندگانی از بخش های مختلف از جمله بانک مرکزی، بزرگترین بانک مالزی، نفت، گاز، صنعت اتومبیل سازی و ICT حضور دارند به فال نیک گرفت و آن را در راستای دست یابی به توافقات حاصل شده در سفر دکتر روحانی به مالزی عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر گسترش همکاری بخش خصوصی دو طرف نیز اظهار داشت: در گام نخست امضای موافقت نامه تعرفه ترجیحی و در گام بعد تجارت آزاد در دستور کار دو کشور قرار دارد.

واعظی تشکیل شورای مشترک ایران و مالزی بین دو اتاق بازگارنی دو کشور را به منظور حمایت از بخش خصوصی را خاطر نشان کرد و گفت: این شورا مورد حمایت دو دولت بوده و به فعال کردن بخش خصوصی دو کشور کمک می کند.

وی همچنین مالزی را ازکشورهای پیشتاز درزمینه IT و ICT دانست و افزود: زمینه همکاری دو کشور در زمینه ICT و IT بسیار زیاد است و امادگی داریم در زمینه تحقیق و توسعه نیز همکاری داشته باشیم.

وی همچنین از مذاکرات در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی به مالزی نیز گفت: با توجه به حضور نمایندگان شرکت پتروناس و گروه البخاری در ایران، امیدواریم همکاری های نفتی و گازی همچون گذشته آغاز شود.

وی همکاری در زمینه گردشگری و صدورخدمات فنی و مهندسی را دیگر زمینه های همکاری برشمرد و در پایان افزود: با وجود زمینه های خوب همکاری می توان حجم روابط دو کشور را گسترش داد و به احیای روابط به پیش از تحریم ها پرداخت.

سری مصطفی محمد وزیر صنعت و تجارت خارجی نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات صورت گرفته در سفر دکتر روحانی به مالزی گفت: دو کشور زمینه های همکاری خوبی در خصوص همکاری اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و علمی و آموزشی دارند و در این راستا، سال آینده فعال کردن کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را دنبال می کنیم.

وی تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری، آموزش، تحقیق و توسعه، ICT و صنایع خودروسازی را از جمله مباحث مطرح در کمیسیون مشترک برشمرد و افزود: پیشنهادهای خود را در این زمینه ها به طرف ایرانی ارائه خواهیم داد تا مبنای همکاری دو کشور در کمیسیون مشترک قرار گیرد.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی با اشاره به افزایش حجم تجارت بین دو کشور بر دو برابر شدن حجم روابط ایران و مالزی تاکید کرد و افزود: دو طرف در زمینه رفع مشکلات تامین کالاهای مورد نیاز توافق دارند.

وی با استقبال از امضای موافقت نامه تعرفه های ترجیحی با ایران آن را زمینه ساز گسترش همکاری ها عنوان کرد و گفت: مالزی با تعدادی از کشورها قرارداد تعرفه ترجیحی و موافقت نامه تجلرت آزاد دارد و امیداور است با ایران نیز در این خصوص قراردادی امضا کند.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، نفت و گاز را از جمله مسائل مهم در روابط دو کشور دانست و گفت: شرکت پتروناس و البخاری علاقه مند هستند سریعاً در ایران کار خود را شروع کنند.

وی همچنین دیدار نمایندگان بانک های مرکزی دوکشور را عامل مهمی در زمینه تسریع در نقل و انتقالات دوکشور بر شمرد و ابراز امیداوری کرد روابط دو کشور گسترش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.