کد مطلب: ۳۹۴۴۶۳

رئیس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشت

20 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشت

رئیس کنفدراسیون صادرات می‌گوید: 20 میلیارد دلار ارز معادل 66 درصد کل ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی کشور بازگشته و واردات در مقابل صادرات رشد چشم‌گیر و قابل توجهی داشته است.

رئیس کنفدراسیون صادرات در پاسخ به این پرسش که آیا در برگشت ارز صادراتی مشکلی وجود ندارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در جلسه کمیته ارزی که اواخر تیر ماه برگزار شد و براساس آخرین آماری که در اختیار ما قرار گرفت حدود 20 میلیارد دلار ارز در چرخه اقتصادی کشور بازگشته و واردات در مقابل صادرات رشد چشم‌گیر و قابل توجهی داشته است. به طور کلی با احتساب 20 درصد ارز حاصل از صادرات که از سوی دولت معاف شده حدود 66 درصد ارزهای صادراتی به کشور بازگشته است.

محمد لاهوتی افزود: روند بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور بهبود یافته و بانک مرکزی هم از بازگشت دلارهای صادراتی رضایت دارد. در حالی که حدود 15 روز از اختلال سیستمی در شبکه جامع تجارت و واردات در مقابل صادرات می‌گذرد، با پیگیری‌های انجام شده گویا قرار است گمرک هم به این سامانه جامع تجارت بپیوندد اما به نظر می‌رسد که زیرساخت‌های این سیستم هنوز فراهم نیست.

او اظهار کرد: عدم فراهم‌سازی زیرساخت‌های دو سامانه مطرح شده (جامع تجارت و واردات در مقابل صادرات) صادرکنندگان و واردکنندگان را با برخی مشکلات و سردرگمی‌ها رو به رو کرده است. امیدواریم با تامین زیرساخت‌های این دو سیستم تمهیداتی اندیشیده شود که روند بازگشت ارز با این نوع سیستم‌ها با اختلال یا کندی مواجه نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.