کد مطلب: ۱۳۷۶۳۴

بلاتکلیفی پروازهای حج با طعم تحریم ماهان

بلاتکلیفی پروازهای حج با طعم تحریم ماهان

در حالی هواپیمایی ماهان به دلیل تحریم نمی‌تواند در پروازهای حج امسال حضور داشته باشد که مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز از بلاتکلیفی در سهمیه این شرکت برای پروازهای حج خبر داد و گفت:‌ سازمان حج و زیارت هنوز سهمیه هما را اعلام نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سال گذشته به دلایل واضحی هیچ پروازی برای انتقال حجاج ایرانی به عربستان انجام نشد، امسال اما قرار است پروسه انتقال حجاج ایرانی به خانه خدا از سر گرفته شود. در این راستا به طور معمول پروازهای حج از آخرین ماه تابستان آغاز می‌شود. امسال البته هواپیمایی ماهان در لیست شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای انتقال حجاج قرار ندارد، چرا که این ایرلاین همچنان در تحریم قرار دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره گفته است: «احتمال این‌که امسال تمام پروازهای حج توسط ایران ایر انجام شود بسیار زیاد است چون هواپیمایی ماهان تحریم است و نمی‌تواند این پروازها را انجام دهد. هواپیمایی آسمان نیز هواپیمای مناسب انجام پروازهای حج را ندارد.»

در این بین مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی این ایرلاین برای انجام پرواز حجاج در سال 96 خبر داده و در عین حال گفته: «سازمان حج و زیارت هنوز مقدار سهمیه هما و مشارکت سایر خطوط برای مراسم حج امسال را اعلام نکرده است.»

فرهاد پرورش با بیان «در صورت هماهنگی نهایی با سازمان حج و زیارت مذاکره با عربستان آغاز می‌شود»، افزود: پس از مشخص‌شدن موضوع سهمیه هما، ایران‌ایر با سازمان‌های ذی‌ربط در عربستان از جمله هندلینگ پروازها در رابطه با سوخت‌رسانی، تعداد و نوع هواپیما و تعداد روزانه پرواز مذاکره می‌کند.

وی با یادآوری این‌که تعداد پروازها به تعداد زائران و تعداد مناطق -مبدا از ایران- بستگی دارد، گفت: احتمالا مقاصد پروازی جده و مدینه است.

وی بیان کرد: مذاکره با عربستان زمان‌بر است و در صورت همکاری طرف‌های مقابل، هما همه تلاش خود را مانند سال‌های قبل برای هر چه باشکوه برگزار شدن حج انجام می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.