کد مطلب: ۶۲۶۳۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهم ایرانیان از بلیت جام جهانی فوتبال / رئیس‌جمهور به قطر می‌رود

سهم ایرانیان از بلیت جام جهانی فوتبال / رئیس‌جمهور به قطر می‌رود

۱۷ میلیون نفر برای خرید بلیت جام جهانی ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند. بیشترین درخواست از سوی ساکنان قطر بوده است. به گفته عضو هیأت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، کمتر از پنج هزار نفر از ایرانیان برای تماشای این رویداد مهم ورزشی ثبت‌نام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دوره ۲۰ روزه خرید بلیت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تمام شد. ۱۷ میلیون نفر برای دیدن بازی‌های جام جهانی قطر درخواست دادند. از این میان کمتر از پنج هزار ایرانی برای این بازی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس‌جمهور به قطر می‌رود؟

محمد میرانی، رئیس کمیسیون گردشگری و عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر به تجارت‌نیوز می‌گوید: «احتمالا به زودی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به قطر می‌رود. امیدواریم در کنار دستاوردهای دیگر این سفر، ظرفیت‌های جدیدی برای حضور ایرانیان در رویداد جام جهانی برای تماشای بازی‌ها فراهم شود.»

حدود ۹ ماه دیگر بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. رویدادی که بسیاری از علاقمندان فوتبال در کشورهای مختلف به آن چشم دوخته‌اند. قرعه‌کشی جام جهانی قطر در یکم آوریل ۲۰۲۲ انجام می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند. ثبت‌نام اولیه برای جام جهانی فوتبال از ۱۹ ژانویه آغاز شد و دیروز ساعت ۱۳ به وقت دوحه به پایان رسید.

کمتر از ۵ هزار ایرانی، خریدار بلیت جام جهانی

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید: «با به پایان رسیدن مرحله اول ثبت‌نام ،۱۷ میلیون بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فروخته شد. آمار دقیقی از سهم ایرانیان برای خرید بلیت در دست نیست، اما به نظر می‌رسد کمتر از پنج هزار نفر از ایرانیان ثبت‌نام کردند.»

اگرچه تصور می‌شد با توجه به صعود تیم ملی ایران و نزدیکی به قطر، ایرانیان سهم بیشتری در خرید بلیت‌ها داشته باشد اما اینطور نشد. میرانی هم می‌گوید: «ایرانیان همچنان در انتظار آغاز پیش‌فروش تور جام جهانی و بلاتکلیف هستند. در صورتی که نرخ‌های اعلام شده بالا باشد، جمعیت کمی از آنها از نزدیک بازی‌ها را تماشا می‌کنند.»

بیشترین درخواست برای بازی نهایی

به گفته عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، ساکنان قطر بیشترین درخواست را برای خرید بلیت جام جهانی داشته‌اند.

او می‌گوید: «بیشترین فروش بلیت نیز برای بازی نهایی جام جهانی فوتبال که در تاریخ هجدهم دسامبر ۲۰۲۲ در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود، ثبت شد.»

میرانی ادامه می‌دهد: «بر اساس گزارش فیفا ۱٫۸ میلیون درخواست برای بلیت بازی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ ثبت شده است. البته از این میان ۴۰ هزار نفر به قید قرعه می‌توانند بازی نهایی جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند.»

مردم مراقب کلاهبرداران تور جام جهانی باشند

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر ادامه می‌دهد: «اتاق بازرگانی ایران و قطر با همکاری فدراسیون فوتبال ایران و آژانس‌های مسافرتی در تلاش است تا شرایط حضور ایرانیان را در دوحه فراهم کند. امیدواریم بتوانیم با کاهش بهای تور، علاقمندان زیادی را در قطر پذیرا باشیم.»

او می‌گوید: «برخی از آژانس‌های هواپیمایی اقدام به پیش‌فروش تور جام جهانی ۲۰۲۲ کردند. مردم مراقب این کلاهبرداری‌ها باشند. هنوز هیچ پکیجی برای تور جام جهانی فوتبال وجود ندارد. فدراسیون فوتبال ایران نیز هیچ مجوزی را برای هیچ آژانسی صادر نکرده است.»

محدودیت ویزا کارت برای ایرانیان، قیمت بالای بلیت و محدودیت واکسن‌های مورد تائید قطر از موانعی است که ایرانیان برای حضور در ورزشگاه‌های قطر بازی دارند. برخی از ایرانیان از واکسن برکت برای واکسیناسیون استفاده کردند که به گفته میرانی مورد تائید قطر نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برنج
    مرغ
    گوشت
    تخم مرغ
    شکر
    روغن کیلو چند،
    رییس جمهور منتخب مردمی نره قطر، مشکل کمبود و گرانی رو حل کنه.