کد مطلب: ۵۱۱۲۱۶

بلیط اتوبوس خود را ارزان رزرو کنید

بلیط اتوبوس خود را ارزان رزرو کنید

خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان این امکان را به شما می‌دهد که خریدی بی‌واسطه و مطمئن را تجربه کنید و خیالتان از بابت سفر راحت باشد.

با گذر زمان و پیشرفته‌شدن وسایل حمل‌ونقل عمومی، افراد زیادی هستند که اتوبوس گزینه اول آن‌ها برای سفر است. اتوبوس یک وسیله امن است که مسافران می‌توانند در طول مسیر از دیدن مناظر لذت ببرند. افرادی که قصد خرید بلیط اتوبوس را دارند بایستی بیشتر درباره اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های VIP بدانند.

در سفر با اتوبوس افراد مجبور نیستند که ساعات طولانی روی صندلی بنشینند و از جای خود تکان نخورند؛ زیرا اتوبوس‌ها با برنامه‌ریزی معینی در مکان‌های گوناگونی توقف دارند. در این حالت افراد برای قدم‌زدن، غذاخوردن، استفاده از سرویس بهداشتی و حتی در برخی مواقع می‌توانند خرید هم کنند. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که اتوبوس‌های فعلی به خدمات و امکانات بسیاری مجهز شده‌اند تا حتی برای سفرهای طولانی هم مناسب به نظر می‌رسند. همراه این مطلب باشید تا درباره بلیط اتوبوس و انواع آن بیشتر بخوانیم تا در نهایت بتوانید بلیط اتوبوس خود را ارزان رزرو کنید.

مزایا و معایب سفر با اتوبوس

اتوبوس هم مانند هر وسیله نقلیه دیگری هم دارای مزایا و هم دارای معایبی است. وسیله نقلیه‌ای پیدا نمی‌شود که رضایت ۱۰۰درصدی همه مسافران را جلب کند؛ اما اگر هر فرد با نقاط ضعف و قوت اتوبوس آشنا شود، می‌تواند استفاده بهتری از آن داشته باشد.

ثبات قیمت بلیط اتوبوس

ثبات قیمت بلیط اتوبوس ازجمله نکاتی است که می‌توان به‌جرئت گفت که نسبت به بلیط هواپیما بیشتر است که به‌صورت لحظه‌ای گران یا ارزان می‌شود یا بلیط قطاری که در هر فصل تغییر کرده و معمولاً مشمول افزایش قیمت است؛ اما قیمت بلیط اتوبوس تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای، تنها یک‌بار در سال با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود که این افزایش قیمت کاملاً منصفانه بوده تا حق مسافران و شرکت‌های اتوبوس‌رانی محفوظ بماند.

امکانات رفاهی اتوبوس

امکانات رفاهی اتوبوس‌ها این روزها بسیار زبانزد است. امکاناتی که شاید در حد هواپیما یا قطار نباشد؛ اما مسافران را در طول مسیر راضی نگه می‌دارد تا طولانی بودن مسیر را متوجه نشوند . قیمت بلیط اتوبوس VIP تا حدودی نشان‌دهنده نوع کیفیت، خدمات و پذیرایی این نوع اتوبوس است.

ارزان قیمت بودن بلیط اتوبوس

یکی از دلایل محبوبیت اتوبوس نسبت به وسایل دیگر نقلیه ارزان قیمت بودن بلیط اتوبوس است. بلیط اتوبوس به نسبت بلیط هواپیما یا بلیط قطار ارزان قیمت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است و افرادی که بودجه محدودی را برای سفر در نظر گرفته‌اند، می‌توانند روی بلیط اتوبوس حساب باز کنند.

فراوانی شرکت‌های اتوبوس‌رانی

اتوبوس را باید ازجمله وسایل حمل‌ونقل عمومی دانست که ازلحاظ ناوگان بسیار پرتعداد است و در روستاهای کوچک هم یک اتوبوس برای جابه‌جایی افراد یافت می‌شود. این در حالی است که هواپیما و قطار بیشتر در شهرهای پرجمعیت و کلان‌شهرها وجود دارد. به همین علت تعداد شرکت‌های اتوبوس‌رانی بسیار زیاد است و در هر نقطه از کشور فعالیت می‌کنند تا مسافران را به مقصد برسانند.

ساعات حرکت متنوع

اتوبوس‌ها ساعات حرکتی متنوعی دارند و تقریباً در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز اتوبوسی با برنامه‌ریزی از مبدائی به سمت مقصدی می‌روند. این در حالی است که حتی برای برخی از مسیرها هر نیم ساعت یک‌بار، یک اتوبوس حرکت می‌کند. به همین دلیل مسافران خیالشان برای سفر با اتوبوس راحت است؛ زیرا می‌دانند در هر زمانی که بخواهند اتوبوسی برای سوارکردن آن‌ها وجود دارد.

طولانی بودن سفر با اتوبوس

در کنار مزیت‌های بسیار اتوبوس، وجود یک یا دو عیب کاملاً طبیعی است. طولانی‌بودن سفر با اتوبوس یکی از نکات منفی هنگام خرید بلیط اتوبوس، است که برای مسافرانی که محدودیت در زمان سفر دارند چندان مناسب نیست.

مسافران می‌توانند برای خرید بلیط اتوبوس برای مقصد مدنظر خود به سایت ره بال آسمان مراجعه کنند و بلیط اتوبوس را در روز و ساعت دلخواه بخرند.

پرطرفدارترین بلیط‌های اتوبوس داخلی

از پرطرفدارترین بلیط‌های اتوبوس داخلی می‌توان به بلیط مسیرهای تهران، اصفهان، مشهد، بیرجند، تبریز، یزد، بانه، رامسر، شیراز، همدان، اهواز، کرمانشاه، بندرعباس و غیره اشاره کرد.

بزرگ‌ترین پایانه‌های مسافربری کشور

تمامی مسافران به خوبی می‌دانند که برای سوارشدن به اتوبوس باید به یک پایانه مسافربری مراجعه کنند. در حال حاضر پایانه‌های مسافربری دارای انواع خدمات رفاهی هستند و در مرکز شهر قرار گرفته تا افراد دسترسی سریع و آسان به آن داشته باشند.

همچنین در پایانه‌های مسافری، دفاتر فروش بلیط شرکت‌های اتوبوس‌رانی قرار دارد و در سکوهای مشخص شده اتوبوس‌های خود را مستقر می‌کنند تا مسافران برای سوارشدن به اتوبوس به این قسمت‌ها مراجعه کرده یا اتوبوس‌ها در این محوطه مسافران را تخلیه کنند. در ادامه به معرفی پرترددترین پایانه‌های مسافربری می‌پردازیم:

ترمینال امام رضا مشهد

ترمینال امام رضا مشهد بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال مسافربری ایران است که ظرفیت آن در طول روز ۸۰ هزار مسافر برای جابه‌جایی است. به همین دلیل ترمینال امام رضا پرترددترین و سومین ترمینال شلوغ جهان لقب دارد.

در ترمینال امام رضا، تقریباً تمامی شرکت‌های اتوبوس‌رانی دفتر نمایندگی و فروش دارند تا مسافران با خیالی راحت اقدام به سفر به مقاصد گوناگون کنند. این ترمینال امکانات رفاهی قابل‌توجهی مانند مرکز خرید، پارک کودکان، فضای سبز و غیره دارد و در بزرگراه شهید کلانتری مشهد واقع شده است.

ترمینال جنوب تهران

ترمینال جنوب تهران در سال ۱۳۵۹ شروع به کار کرد که اولین ترمینال تهران محسوب می‌شود. بیشتر خدمات ارائه شده در این ترمینال مربوط به شهرهای جنوبی و مرکزی است. همچنین از ترمینال جنوب به مقصد استان‌های متعددی، اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران وجود دارد.

ترمینال غرب تهران

ترمینال غرب تهران که به نام پایانه مسافربری آزادی هم شناخته می‌شود؛ بیشتر به مقاصد شهرهای شمالی، غربی و شمال غربی اتوبوس دارد. اکثر شرکت‌های اتوبوس‌رانی در این ترمینال نمایندگی دارند.

ترمینال شرق تهران

ترمینال شرق دومین ترمینال مسافربری است که در محدوده تهران‌پارس تهران ساخته شده است. بیشتر سفرهای برنامه‌ریزی‌شده این ترمینال برای شهرهای شرقی و شمال شرقی انجام می‌شود. در حال حاضر از این پایانه روزانه ۱۵ هزار مسافر جابه‌جا شده و به مقصد می‌روند.

ترمینال بیهقی تهران

پایانه و پارک‌سوار بیهقی از سال ۱۳۷۰ و در ضلع شرقی میدان آرژانتین شروع به فعالیت کرده است. در حال حاضر این پایانه بیشتر به مناطق شمال، شمال شرق، غرب و شمال غرب کشور روزانه سرویس دارد.

ترمینال مرکزی تبریز

ترمینال مرکزی تبریز بزرگ‌ترین و بهترین پایانه مسافربری غرب کشور است. پایانه مسافربری تبریز در جنوب شهر و حاشیه آزادراه شهید کسایی واقع شده است.

ترمینال کاوه اصفهان

یکی از مهم‌ترین ترمینال‌های اصفهان که ظرفیت جابه‌جایی ۱۲ هزار مسافر به‌صورت روزانه را دارا است، پایانه مسافربری کاوه است. این پایانه مسافربری دارای فضای مدرن همراه با امکانات رفاهی فراوان است.

معروف‌ترین اتوبوس‌های مسافربری

تصویر بهترین نوع اتوبوس های مسافربری داخل ایران

از معروف‌ترین اتوبوس‌های مسافربری می‌توان به وُلوو و اسکانیا اشاره کرد که روزانه حجم وسیعی از مسافران را جابه‌جا می‌کنند. هر کدام از این اتوبوس‌ها دارای اتوبوس‌های نوع معمولی و وی ای پی می‌شوند که در خدمات و امکانات باهم متفاوت هستند.

نوع اتوبوس

اتوبوس‌ها دارای دو نوع معمولی و VIP می‌شود که مسافران باید با توجه به بودجه خود یکی را انتخاب کنند. افرادی که قیمت بلیط اتوبوس برایشان در اولویت است باید دور خدمات و پذیرایی خاص را خط بکشند و بلیط اتوبوس معمولی یا درجه ۱ را بخرند.

افرادی که خدمات در طول سفر برایشان از قیمت آن مهم‌تر است، می‌توانند از اتوبوس‌های VIP که به دودسته تختخواب‌شو و نیمه تختخواب‌شو تقسیم می‌شوند را انتخاب کنند. تفاوت این دو اتوبوس تنها در تعداد صندلی‌های آن است که در تختخواب‌شو، صندلی‌ها کاملاً باز شده و امکان تبدیل به تخت را دارند؛ اما در نیمه تختخواب‌شو صندلی‌ها نیمه‌باز می‌شوند. امکانات خدماتی و رفاهی در این اتوبوس‌ها بسیار است که افراد حتی در مسیرهای بسیار طولانی خسته و کسل نشوند.

قوانین مرتبط با خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

  1. امکان تغییر تاریخ، مبدأ، مقصد و نوع اتوبوس پس از صدور بلیط اتوبوس وجود ندارد و در صورت بروز هر گونه خطا باید بلیط را استرداد کنید؛
  2. کنسلی بلیط اتوبوس از طریق پیامک یا ایمیل به اطلاع مسافر می‌رسد؛
  3. زمانی که شماره بلیط اتوبوس برای هر مسافر پیامک شد، یعنی خرید آن‌ها در سامانه فروش قطعی شده است؛
  4. شماره تلفنی که همیشه در دسترس است را هنگام خرید بلیط اتوبوس ثبت کنید؛
  5. شماره بلیط تنها سند مبنی بر رزرو بلیط است که برای مسافر پیامک می‌شود؛
  6. برای سفر با اتوبوس نیاز به بلیط کاغذی است؛ اگر بلیط به صورت آنلاین خریداری شده، به دفاتر اتوبوس‌رانی در پایانه‌ها مراجعه کرده و بلیط کاغذی دریافت شود؛
  7. قوانین استرداد هزینه بلیط داخلی بر اساس ساعت و حرکت اتوبوس متفاوت است؛ اما در بلیط خارجی، قوانین تعیین شده شرکت اتوبوس‌رانی در این موضوع دخیل است؛
  8. در ره بال آسمان ، بعد از کنسلی بلیط، هزینه آن در کمتر از ۲۴ ساعت به‌حساب مسافر واریز می‌شود.

روش‌های خرید بلیط اتوبوس

بهترین روش خرید و رزرو بلیط اتوبوس

دو روش حضوری و آنلاین برای خرید بلیط اتوبوس وجود دارد.

در روش حضوری مسافران باید به یک پایانه مسافربری در شهر خود مراجعه کرده و بلیط اتوبوس مقصد خود را بخرند یا برای خرید بلیط اتوبوس به آژانس مسافرتی سر بزنند؛ اما افراد درحالی که در خانه خود هستند، می‌توانند به روش آنلاین بلیط اتوبوس خود را از چند روز قبل از سفر در سایت ره بال آسمان رزرو کرده و در روز سفر بدون هیچ نگرانی به ترمینال بروند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.