کد مطلب: ۳۵۱۳۲۴

کیانپور عنوان کرد:

بندر خشک مصوبه ابتر در کارگروه توسعه صادرات

بندر خشک مصوبه ابتر در کارگروه توسعه صادرات

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه بندر خشک در کارگروه توسعه صادرات استان لرستان ابتر مانده و عملیاتی نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجید کیان‌پور اظهار کرد: در سال ۹۴ بندر خشک در کارگروه توسعه صادرات استان مصوب شده است که هنوز این مهم عملیاتی نشده و همچنان به عنوان مصوبه‌ای ابتر مانده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه لرستان در مرکز شاهراه کشور و کریدور شمال به جنوب و بازرگان به بندر امام خمینی قرار دارد قطعاً ایجاد بندر خشک نه تنها توجیه اقتصادی دوچندانی دارد بلکه منجر به توسعه، رونق اقتصادی و اشتغالزایی خواهد شد.

کیان‌پور خاطرنشان کرد: بندر خشک می‌تواند انتقال کالا بین شبکه‌های بزرگ حمل و نقل داخلی را تسهیل و یک مرکز توزیع کالا درون سرزمین ایجاد کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان به این بندر نیاز دارد و بندر خشک بندری درون سرزمینی چند منظوره است که برای انتقال کالاها و اجناس به مقصدهای داخلی به کارگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: باید هرچه سریع‌تر مشکلات سر راه این مهم رفع و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم دولت بهتر از اینها می‌تواند مدیریت و تلاش کند از این ظرفیت بهره ببریم، گفت: بندر خشک در لرستان ضروری استان است، البته این مهم در استان تصویب شده اما ابتر مانده است و ضرورت دارد دولت ورود مستقیم چه از طریق مناطق آزاد و چه از طریق وزارت امور اقتصاد و دارایی داشته باشد و تلاش کند این مهم به نتیجه برسد و گمرک هم در این راستا می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

کیان‎پور یادآور شد: بندر خشک باید یکی از اولویت‌های استان لحاظ و برنامه‌ریزی ویژه‌ای روی آن انجام شود تا از این ظرفیت برای توسعه و اشتغال پایدار در منطقه استفاده کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.