کد مطلب: ۳۴۸۷۷۴

مشارکت بنیاد مستضعفان برای توسعه جزیره لارک

مشارکت بنیاد مستضعفان برای توسعه جزیره لارک

قرار است از طرف بنیاد مستضعفان اعتبار ویژه‌ای در قالب این تفاهم‌نامه به این منطقه اختصاص یابد که عمده آن برای تسهیلات ارزان جهت اشتغال و حمایت از کارآفرینان، تجهيز مدارس این جزیره، راه‌اندازی خط شناور لارک به قشم و بندرعباس جهت ايجاد زمينه تردد گردشگران و… هزینه خواهد شد.

بنیاد مستضعفان در چهارچوب امضای تفاهم‌نامه‌ای با استانداری هرمزگان، در توسعه اشتغال و تامین معیشت در مناطق روستایی بخش کوشااحمدی شهرستان حاجی‌آباد و جزیره لارک مشارکت خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزیره لارک با ۷۷ کیلومتر مربع مساحت نام جزیره‌ای در تنگه هرمز است که در کنار جزایر قشم و هرمز واقع بوده و بخش مسکونی آن محدود به روستایی با جمعیت اندک است.

شهرستان حاجی‌آباد نیز با مساحت ده هزار کیلومتر مربع در شمال استان هرمزگان قرار دارد که روستاهای تابعه آن عمدتا از مناطق کم‌برخوردار محسوب می‌شوند.

قرار است از طرف بنیاد مستضعفان اعتبار ویژه‌ای در قالب این تفاهم‌نامه به این منطقه اختصاص یابد که عمده آن برای تسهیلات ارزان جهت اشتغال و حمایت از کارآفرینان، تجهيز مدارس این جزیره، راه‌اندازی خط شناور لارک به قشم و بندرعباس جهت ايجاد زمينه تردد گردشگران، كمک به احداث اسكله و سالن انتظار جهت تردد شناورها، کمك به تكميل ۱۸ مسکن‌ تحت پوشش كميته امداد، کمک در آموزش فني و حرفه‌ای، كمك به اجراي طرح هادي و كالبدي با رويكرد گردشگري و تشكيل صندوق‌هاي خرد روستايي هزینه خواهد شد.

مشارکت بنیاد مستضعفان برای توسعه جزیره لارک

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم به دنبال اقدامات و طرح‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور است که قبلا در مناطق مختلف من‌جمله شهرستان قلعه‌گنج، لنده، چالدران، مانه، سملقان و… اجرایی و نتایج چشمگیری در آبادانی و توسعه این مناطق داشته است.

مهندس سعیدی کیا افزود: هم‌زمان با امضای این تفاهم‌نامه، خط مسافربری جزیره لارک به قشم نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در اقدامی نمادین اولین شناور مسافربری برای تسهیل در عبور و مرور مردم این منطقه و خصوصا دانش‌آموزان در این خط مستقر شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این تفاهم‌نامه از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.