کد مطلب: ۴۱۸۹۹۱

«بازی تاج و تخت» صدرنشین فهرست هالیوود ریپورتر شد / بهترین سریال‌های دهه اخیر

«بازی تاج و تخت» صدرنشین فهرست هالیوود ریپورتر شد / بهترین سریال‌های دهه اخیر

سایت معروف هالیوود ریپورتر لیست بهترین سریال‌ها را به انتخاب منتقدان خود منتشر کرد. در این فهرست که ۲۰ سریال محبوب و پرمخاطب سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ را در خود جای داده همچنان سریال «بازی تاج و تخت» ساخته دیوید بنیوف و دی. بی. وایس در صدر قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه معرفی بهترین آثار هنری یک دهه اخیر که عموما با عنوان دومین دهه از سده بیست‌ویکم مطرح است، سایت معروف هالیوود ریپورتر بهترین سریال‌های این بازه زمانی را به انتخاب منتقدان خود منتشر کرد.

در این فهرست که ۲۰ سریال محبوب و پرمخاطب سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ را در خود جای داده همچنان سریال «بازی تاج و تخت» ساخته دیوید بنیوف و دی. بی. وایس در صدر قرار دارد. فرآیند ساخت این سریال از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و تا امسال ادامه داشته است.

همچنین سریال‌های معروف «برکینگ بد» ساخته وینس گیلیگان و «بدمن» ساخته متیو واینر که هر دو در سال‌های پایانی دهه نخست قرن ۲۱ کلید خوردند اما ساخت آن‌ها تا میانه‌های دهه اخیر هم به طول انجامید به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

بازی تاج و تخت: براساس گزارش‌ها ساخت این مجموعه تلویزیونی در فصل اول بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار آمریکا برای شبکه اچ‌بی‌او هزینه داشته‌است. بودجه تولید فصل دوم این مجموعه ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد تا بتواند مهم‌ترین نبرد در «جنگ پنج پادشاه» یعنی نبرد بلک‌واتر را به تصویر بکشد.

قسمت بلک‌واتر از فصل دوم، ۸ میلیون دلار و بقیه قسمت‌ها به‌طور میانگین ۶ میلیون دلار بودجه را به خود اختصاص دادند. این مقدار بودجه دو تا سه برابر بودجه تولید هر قسمتِ سریال‌های شبکه‌های کابلی و معمولی است. این سریال در مجموع در قالب هشت فصل به سرانجام رسید. امتیاز منتقدان به این سریال در طول هشت فصل همواره کاهشی بوده است.

برکینگ بد: این سریال در سال ۲۰۱۳ در رکوردهای جهانی گینس، رکورد «تحسین‌برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» را به خاطر دریافت ۹۹ درصدی رای مثبت منتقدان به نام خود ثبت کرد اما با این حال هالیوود ریپورتر ، آن را بر صدر جدول بهترین سریال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ ننشاند.

هزینه ساخت این سریال به‌طور میانگین حدود نصف هزینه «بازی تاج و تخت» بوده است؛ یعنی حدود ۳ میلیون دلار برای هر قسمت از سریال. با این حال این رقم همچنان بالاتر از میانگین بودجه سریال‌های کابلی است.

مدمن: این مجموعه که اولین بار ۱۹ژوئیه ۲۰۰۷ روی آنتن رفت، با هفت فصل و ۹۲قسمت در ۱۷ ماه مه ۲۰۱۵ به پایان رسید. شش فصلِ ابتداییِ مَدمن هر کدام از ۱۳قسمت تشکیل شده بودند اما فصل هفتم در دو بخشِ هفت قسمتی پخش شد. این سریال جوایز زیادی گرفته است از جمله ۱۶ جایزه امی و ۴ جایزه گلدن گلوب و نظر منتقدان بسیاری را نیز به خود جلب کرد.

گزارش‌هایی منتشر شده که بر اساس آنها هزینه ساخت هر قسمت از این سریال به ۴/ ۸ میلیون دلار هم رسیده است. شرکت نتفلیکس برای خرید حق انحصاری پخش مد من در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به سازندگانش پرداخت کرده بود.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.