کد مطلب: ۲۵۰۱۱۳

بهره برداری از عملیات مرمت سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل در هفته دولت

بهره برداری از عملیات مرمت سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل در هفته دولت

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: عملیات مرمت و احیا سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منصور عالی‌قدر با اعلام این خبر افزود: عملیات مرمت، حفاظت و احیای بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل به صورت مستمر در جریان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اشاره به ثبت ملی بازار تاریخی اردبیل اضافه کرد: در این مجموعه با هشت هکتار یکی از کارگاه‌های فعال مرمت و بازسازی دایر است و در دهه‌های اخیر نیز اقداماتی قابل توجهی صورت گرفته است.

وی از جمله اقدامات را مرمت و بهسازی راسته علافان، کفاشان، قیصریه، سرای انجیرلو و راسته بازار خشکبار فروشان برشمرد.

عالی‌قدر گفت: علاوه بر این سال گذشته راسته بازار چاقوسازان نیز مرمت شد و امسال نیز مرمت سرای وکیل در دستور کار است.

وی با تاکید به اینکه مرمت و احیای سرای امام جمعه نیز در اولویت میراث فرهنگی است و امسال حداقل مرمت اضطراری این بخش از بازار عملیاتی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: به منظور مرمت و حفاظت از بازار ضروری است خود بازاریان نیز مشارکت جدی و فعال داشته باشند.

و‌ی در مورد احداث پارکینگ در مجاورت بازار تاریخی تصریح کرد: احداث پارکینگ و معابر شهر ی به تنهایی در حوزه میراث فرهنگی نیست و نیازمند همکاری برخی نهادهای اجرایی هستیم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.