کد مطلب: ۳۰۸۱۳۷

بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر در اسپانیا بیش از سرعت هواپیما

بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر در اسپانیا بیش از سرعت هواپیما

نخستین قطار سریع‌السیر که می‌تواند مسافران را با سرعت 1100 کیلومتر جابجا کند در اسپانیا رونمایی شد.

روز گذشته از سریع‌ترین ابزار حمل‌ونقل زمینی در شهر کادیس اسپانیا رونمایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این کپسول یا واگن می‌تواند مسافران خود را با سرعت 1100 کیلومتر در ساعت جابجا کند که از سرعت هواپیماهای مسافربری بیشتر است.

این واگن از فناوری محورهای مغناطیسی بهره می‌برد و به طور کلی به فناوری حمل و نقل هایپرلوپ مشهور است و با هدف انتقال مسافر با سرعت بسیار بالا طراحی شده است.

رافائل کنترراس مدیرعامل شرکت سازنده این واگن گفت: امروز ما شکل جدیدی از حمل و نقل توسط واگن را که بخش قابل توجهی از بدنه آن از کامپوزیت ساخته شده است را رونمایی کردیم و احتمالا کپسول هایپرلوپ ایمن‌ترین ابزار حمل و نقل در جهان خواهد بود.

درک آهلبورن مدیرعامل شرکت بنیانگذار فناوری هایپرلوپ نیز گفت:‌ امیدوارم طی سه سال آینده شاهد به بهره‌برداری رسیدن کامل این فناوری در جهان باشیم.

وی گفت: طی سه سال آینده من و شما می‌توانیم از هایپرلوپ استفاده کنیم.

آهلبورن گفت: این کپسول بخشی از یکی بهره‌ورترین نظام‌های حمل و نقل که تاکنون در جهان ساخته شده است، خواهد بود. این واگن یا ترن از یک پوشش دولایه کامپوزیت هوشمند که مقاومت بیشتری دارد، و 5 تن وزن دارد ساخته شده و طول آن 32 متر است و قرار است با استفاده از چند کپسول یا واگن یک قطار کامل ساخته شود که می‌تواند فاصله لس‌آنجلس تا لاس‌وگاس را در 20 دقیقه طی کند.

با تکمیل شدن این واگن ظرفیت آن 28 تا 40 مسافر خواهد رسید.

یکی دیگر از مقامات سازنده این واگن گفت:‌ این وسیله در سال 2019 تکمیل خواهد شد و آماده مسافرگیری می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.