کد مطلب: ۲۳۵۸۶۴

به‌کارگیری ناخدایان و خدمه چینی در شناورهای ایران

به‌کارگیری ناخدایان و خدمه چینی در شناورهای ایران

بر اساس اعلام معاون صیادی سازمان شیلات ایران تعدادی از ناخدایان و خدمه چینی در شناورهای بخش خصوصی ایران فعالیت می‌کنند.

موضوع حضور چینی‌ها در آب‌های ایران در ماه‌های گذشته به‌کرات در شبکه‌های اجتماعی مطرح‌شده است و این‌طور بیان می‌شود که شناورهای چینی در حال غارت ذخایر آبزیان ایران درآب‌های جنوبی کشور هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از فعالان بخش صیادی کشور نیز در گفتگوهایی که داشته‌اند این‌طور اعلام کرده‌اند که صیادان ایرانی را در آب‌های ایران دیده‌اند که با پرچم ایران در حال صیادی هستند.

بنابراین گزارش سازمان شیلات ایران اما در چند مرحله اعلام کرده است که هیچ مجوزی برای فعالیت شناورهای چینی صادر نکرده است و در چند مرتبه این موضوع را تکذیب کرد.

این حواشی در روزهای ابتدای سال جاری نیز ادامه داشت به‌طوری‌که فیلمی در فضای مجازی منتشرشده بود که نشان می‌داد صیادان چینی در حال صید به شکلی متفاوت از نحوه صید، صیادان ایرانی هستند، اما امکان تایید موقعیت مکانی آن فیلم و اینکه این صید در ایران انجام‌شده است وجود نداشت.

در واکنش به این حواشی، شاهپور کاکولکی معاون صیادی سازمان شیلات ایران نشت خبری در سال جاری برگزار کرد و به سوالات متعدد خبرنگاران در این خصوص پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که فعالین محلی گزارشاتی درباره وجود صیادان چینی با پرچم‌های ایرانی را در آبهای ایران گزارش داده‌اند، آیا سازمان شیلات مجوزی برای فعالیت صیادان و شناورهای ایرانی صارد کرده است یا خیر گفت: چیزی به عنوان شناور خارجی نداریم و هرگونه تغییر پرچم براساس اجازه سازمان بنادر صورت می‌گیرد.

کاکولکی افزود: هیچ شناور خارجی حق ورود به ایران را ندارند و در صورت ورود توسط دریابانی دستگیر و به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی خدمه خارجی در شناورهای بخش خصوصی ایرانی مشغول به فعالیت هستند، گفت: براساس آموزه‌های ملوانان ایرانی امیدواریم که شناورهای ایرانی ظرف 5 سال آینده از ناخدای غیرایرانی استفاده نکنند.

کاکولکی یادآور شد: فعالین بخش خصوصی خود اقدام به ورود مدرس‌های خارجی برای آموزش ملوانان و ناخدایان ایرانی کرده‌اند و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.