کد مطلب: ۳۶۰۰۰۶

بوئینگ ۲۶.۶ میلیارد دلار ضرر کرد

بوئینگ ۲۶.۶ میلیارد دلار ضرر کرد

با سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپی و زمین‌گیر کردن آن در سراسر جهان، با سقوط ارزش سهام بوئینگ، این شرکت ۲۶.۶ میلیارد دلار ضرر کرد.

با سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپی و زمین‌گیر کردن آن در سراسر جهان، با سقوط ارزش سهام بوئینگ ، این شرکت ۲۶.۶ میلیارد دلار ضرر کرد و ۶۰۰ میلیارد دلار سفارش هم در معرض خطر قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ با سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپی و زمین‌گیر کردن آن در سراسر جهان، با سقوط ارزش سهام بوئینگ ، این شرکت ۲۶.۶ میلیارد دلار ضرر کرد و ۶۰۰ میلیارد دلار سفارش هم در معرض خطر قرار گرفت.

بوئینگ تاکید کرد که تحقیقات در مورد این سانحه هنوز در مراحل ابتدایی آن است و هنوز هیچ پایه و اساسی وجود ندارد که طبق آن دستورالعمل جدیدی به اپراتورها صادر کرد.

ناظر هوانوردی آمریکا که اعلام کرده بود این هواپیماها را زمین‌گیر نخواهد کرد با اشاره به داده‌های ماهواره‌ای جدید اعلام کرد که با سایر کشورهای جهان همراه خواهد شد و پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ را لغو خواهد کرد.

سهام بوئینگ تا کنون ۱۱ درصد نسبت به روز جمعه سقوط کرده است و ارزش آن از ۴۲۲.۵۴ دلار در روز جمعه به ۳۷۶.۴۸ دلار در روز پنج‌شنبه رسیده است.

همچنین پس از این که تعدادی از مشتریان بزرگ ۷۳۷ مکس ۸، بوئینگ را تهدید کردند که در مورد خرید خود تجدیدنظر خواهند کرد، سفارشات این هواپیما که ارزش آنها بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار است، در معرض خطر قرار گرفته است.

در زیر آن‌چه ایرلاین‌ها و ناظران هوانوردی جهان در مورد این اعلام کرده‌اند را می‌خوانید:

شرکت هواپیمایی آئرومکزیکو: این هواپیمایی مکزیک اعلام کرد که پرواز ۶ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ خود را تعلیق کرده و پروازهای آنها را با بقیه ناوگان خود پوشش خواهد داد.

آمریکن ایرلاینز: این شرکت اعلام کرد به هواپیما اطمینان کامل دارد. اتحادیه مکانیک‌های پرواز تی‌دابلیویو، از مدیرعامل آمریکن ایرلاینز خواسته‌اند پروازهای ۷۳۷ مکس ۸ را لغو کند.

ناظر ایمنی هواپیماهای مسافربری استرالیا: این ناظر پرواز همه هواپیماهای ۷۳۷ مکس ۸ را به و از استرالیا ممنوع کرد.

ناظر هوانوردی برمودا: این جزیره انگلیسی اعلام کرد ورود ۷۳۷ مکس ۸ به فضای هوایی آن ممنوع می‌باشد.

ناظر مسافرت هوایی برزیل / شرکت هوانوردی گل: برزیل اعلام کرد این هواپیما را زمین‌گیر نخواهد کرد. شرکت هوانوردی گل که دارای ۷ فروند ۷۳۷ مکس ۸ می‌باشد اعلام کرد پرواز آنها را لغو کرده است.

وزارت حمل‌ونقل کانادا / ایرکانادا / وست‌جت: وزیر حمل‌ونقل کانادا اعلام کرد برنامه‌ای برای زمین‌گیر کردن این هواپیما ندارد اما در صورتی که اطلاعات نشان دهد ایرادی در آن وجود دارد، فورا پروازهای ۷۳۷ مکس ۸ لغو خواهد شد.

ایرکانادا که ۲۴ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ دارد اعلام کرد ۴ پرواز این هفته آنها را لغو کرده است زیرا مجوز ورود آنها به هوای انگلستان لغو شده است.

کیمن ایرویز ۷: این هواپیمایی هر دو هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ خود را زمین‌گیر کرده است.

ناظر هوانوردی چین: این ناظر ۹۶ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ شامل هواپیماهای ایر چاینا، هواپیمایی شرق چین، هواپیمایی جنوب چین و هاینان ایرلاینز را زمین‌گیر کرده است.

کام‌ایر: این هواپیمایی آفریقای جنوبی ۷۳۷ مکس ۸ را از برنامه پروازهای خود حذف کرد.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا: آژانس ایمنی پرواز اتحادیه اروپا، تمام پروازهای ۷۳۷ مکس ۸ و۷۳۷ مکس ۹ را در کل این بلوک ممنوع کرد.

هواپیمایی‌های کویت، اتیوپی، فیجی، هنگ‌کنگ، هند، قزاقستان، کویت، ماکائو، مغولستان، نروژ، نیوزلند، اس ۷ ایرلاین روسیه، سنگاپور، کره جنوبی، ایستر جت، سوئیس، تایلند، تی‌یوآی آلمان، ترکیه، امارات، انگلستان، ازبکستان، ویتنام، همگی پروازهای این هواپیما را لغو کردند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک گوشمالی حسابی.