کد مطلب: ۴۹۷۰۷۸

 روحانی:

بودجه ۱۴۰۰ منطبق بر نیازهای مردم تنظیم شده است

بودجه 1400 منطبق بر نیازهای مردم تنظیم شده است

رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه 1400 با نگاه واقع بینانه و منطبق بر نیازهای جامعه و مردم تدوین و تنظیم شده است و حاوی پیام‌های روشن و متعددی است که می‌تواند بیانگر وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی رئیس جمهور امروز یکشنبه در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: بر اساس شرایطی که بودجه سال 1400 تنظیم شده، این بودجه حاوی پیام‌های روشن و متعدد و بیانگر وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده است و از این نظر هم فعالان اقتصادی و هم عموم مردم می‌توانند افق روشن اقتصادی سال آینده را از پیام‌های بودجه دریافت و مسئولان مرتبط با حوزه‌های مختلف اقتصادی نیز این پیام‌ها را بطور شفاف برای افکار عمومی بیان کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: از مهمترین پیام‌های بودجه سال آینده حمایت از قشرهای کم درآمد با در نظر گرفتن پرداخت‌های هدفمند معیشتی، جبران تورم در دستمزد کارکنان، کارگران و حقوق‌بگیران، تامین کالاهای اساسی مبتنی بر نیازهای مردم، تامین مواد اولیه برای تولید کارخانه‌ها و مهمتر از همه سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌های کشور است و سایر موارد نیز در روزهای آینده برای مردم تشریح خواهد شد.

روحانی با تاکید بر ضرورت آمادگی برای رساندن تولید نفت کشور به ظرفیت طبیعی برای صادرات گفت: به دلیل تحریم‌های قبل از برجام، تولید و فروش نفت با محدودیت‌ها روبرو شد ولی با عملی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، توانستیم در مدت کوتاهی فروش نفت را به بیش از دو میلیون بشکه برسانیم و با وجود ابزارهای عملیاتی و تجربه‌های ارزنده، امروز هم این آمادگی برای افزایش سریع تولید نفت بیشتر وجود دارد.

بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت، وزارت نفت کلیه اقدامات لازم برای آماده سازی منابع و تجهیزات صنعت نفت برای تولید و فروش متناسب با ظرفیت موجود را ظرف سه ماه آینده به کار خواهد گرفت.

رئیس جمهور گفت: جنگ اقتصادی آمریکا موانع متعددی برای صادرات نفت و محصولات پتروشمی کشور ایجاد کرد، اما هیچوقت آرزوی ترامپ در به صفر رساندن صادرات ایران محقق نشد و آن آرزو را با خود خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فشارها و هزینه‌های روزافزون و رفع مضیقه‌های ناشی از کرونا، دولت همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری، کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، را یکی از راهبردهای مهم در شرایط کنونی می‌داند.

روحانی با اشاره به اینکه کرونا و موانع تحریم‌ها موجب وقفه در بخش چشمگیری از کسب و‌ کارها شده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایط بی سابقه‌ای، دولت از همه راهکارها و ظرفیت های ممکن برای ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و اقتصادی اقشار زیان دیده و حمایت از نیروی کار بهره برده است.

در این جلسه نحوه تحقق و اجرای تخصیص آب و گاز رایگان به اقشار کم برخوردار و کم مصرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بررسی دقیق و شفاف در وزارتخانه‌‌های نفت و نیرو و تصویب نهایی، اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف برای افکار عمومی انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما که درطول این۷/۵سال دروغ نگفتین اینم روش