خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۸۴۳۸

پایان سبز بورس در فشار عرضه دقایق پایانی / معاملات «وپارس» باطل شد

پایان سبز بورس در فشار عرضه دقایق پایانی / معاملات «وپارس» باطل شد

در پایان معاملات امروز بورس، شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن هر دو با رشدی 1.4 درصدی به کار خود خاتمه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس تهران اگرچه با رشدی 1.4 درصدی به کار خود پایان داد اما فشار عرضه در بسیاری از نمادها موجب شد تا روند شاخص در دقایق پایانی نزولی شود. امروز همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز 1.4 درصد رشد را به ثبت رساند.

در معاملات امروز که با جابجایی بیش از 15 میلیارد سهم همراه بود، ارزش معاملات بالغ بر 16.6 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید و نمادهای فولاد، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

همچنین سه گروه خودرویی، فلزات اساسی و بانکی‌ها نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. معاملات امروز که در ابتدا با افزایش تقاضا در اکثر نمادهای شاخص‌ساز همراه بود در میانه‌های راه با افزایش عرضه در گروه‌های فلزات همراه شد و اگر چه در پایان نمادهای چون فولاد و ذوب با صف خرید به کار خود پایان دادند ولی صف خرید نمادهایی چون فملی و تاپیکو ریخته شد تا شاخص کل در نهایت با 21 هزار واحد رشد به کار خود پایان دهد.

امروز همچنین معاملات وپارس باطل شد، روز چهارشنبه خبر عرضه اولیه اپال منجر شده بود تا این نماد با صف خرید سنگین همراه شود و امروز معامله در این نماد با تخلف همراه شد.

از دیگر اتفاقات مهم امروز، متوقف شدن نماد فارس به دلیل افشای اطلاعات الف بود. فارس در شفاف‌سازی خود سود حاصل از عرضه اولیه بوعلی را اعلام کرد.

مهمترین اتفاق بازار سهام را در این ویدئو مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    الان چند روزه که دارن تو شرکتای کوچیک بازار گردانی که چی بگم بهتره بگیم بازار گرمی میکنن حقوقیا چند روزیه دارن پول از بورس میکشن بیرون فقط چهارشنبه بالای دو هزار میلیارد کشیدن بیرون چون نمیتونن نوسان گیری کنن علتش تو نموندن حقیقی رویه سهمه . بمحض اینکه دو تا مثبت میخوره خالی میکنن و حساب کتاب حقوقی رو بهم ریختن . اونایی که موندن تو بورس افراد باتجربه ای شدن و حالا کلاه سرشون گذاشتن سختتر . به همین خاطر تا چند روز دیگه سهام شرکتای کوچیک رشد خواهد کرد در ضمن پالایشیا و بانکیا ضعودشون سختتر شده چون دارا یک و پالایش یکم مانع پیشرفتشون میشن چون سبد اینان . یعنی اگه بخاد پاللیشی و بانکیا رشد کنن باید دارا یکم و پالایش یکم هم رشد کنن و چون حجم نقدینگیی که تو اون دو تاس زیاده جمع کردن و مثبت کردن همشون با هم برا حقوقی کار مشکلی شده یعنی نقدینگی زیادتری میخان تا همشونو مثبت نگه دارن و این یعنی ریسک برا حقوقی. در ضمن هر شخصی از اول خرداد هر چقدر پول اورده بورس ۱۴۰ درصد تو ضرره . چهل در صد پولش کم شده صد درصد هم ارزش پولش بخاطر تورم . پس نگین چهل درصد تو ضرریم بنظرتون صد میلیون اول سال ارزشش با صد میلیون الان یکیه مسلما نه الان قیمت زمین . دلار طلا مواد غذایی و همه چیز از عید تا حالا دوبله شده .

  • ناشناس

    سلام بر دوستان عزیز علتش همان حجمه مبنااست که درصوعدی مک پیشرقت می ذکنه

  • دهه شصتی

    دقیقا من هم دو هفته هست فقط درجا میزنم.

  • ناشناس

    ربطی به دلال ها دلار و سکه نداره توی این این چند روز اخیر اینقدر نمادها فرصت ورود داشته اند ،مگه قفل صف خرید که نبودند،هر سهم را اراده کنی میتونی توی منفی بخری.

  • ناشناس

    نظرات دوستان میخونم نمیفهمم واقعا چرا از سهام شاخص ساز نمیکشین بیرون ک خودتونو دارین نابود میکنید، فکر میکنید کل بازار همین شتران یا شپنان ، عزیزای من ۷۰۰ تا شرکت بورسی داریم، یکم تفکر کنید من خودم بالای ۱۰۰ درصد تو سودم، برین ازسهام فرابورس بخرین ، دست از سر این سهام دولتی بردارین تا درجازدنشون تموم بشه بعد بخرین

    • ناشناس

      سلام دوست عزیز.میشه راهنمایی کنی که چه سهم هایی رابخریم.چی مد نظرته

    • وفا

      سلام میشه بگین سهام فرابورس چیه ؟من تازه وارد بورس شدم خواهش میکنم جوابمو بدین

  • ناشناس

    سلام،امروز از چهار نماد پرتفوی من ،دو تا منفی بود و دوتا نزدیک به مثبت یک درصد،با حسابی که کردم حداکثر میباست ،حدود سه میلیون ازارزش دارایی کم شود ،اما نزدیک به پنج میلیون ،از ارزش دارایی کم شده است

  • ناشناس

    طا شاخس را پص نگیریم ارام نمیگیگیریم

  • سامانه سعدی

    چرا سامانه سعدی وکارگزاری فارابی فروش سهام عدالت رو انجام نمیدن؟ دلیل خاصی داره؟لطفا منتشربفرمایید،اونی که درخواست فروش زده، حتما پول رولازم داره والاسرمایه ش رو حراج نمی کرد……..

  • ناشناس

    من در یک ماه گذشته سودی نکردم و پنجاه درصد ضرر من باقی مانده وقت و سرمایه من به خاطر مشکلات مسؤلین وسیاست های آنان از بین رفت

  • S

    پس این فروش سهام عدالت روش مستقیم چی شد!!! چند ماه شده برای فروش گذاشتیم تو مفید دریغ از ی قرون. نه میفروشن نه میزارن بیاریم تو پرتفو. گروگان گرفتین. خدا هم شمارو گروگان بگیره?