کد مطلب: ۵۱۲۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / بازار سهام تا ۲۲ بهمن چه می‌شود؟

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / بازار سهام تا ۲۲ بهمن چه می‌شود؟

افت ۲٫۸ درصدی حاصل عملکرد این هفته شاخص بازار سهام بود. اما در ادامه برای هفته آینده وضعیت بازار سهام چطور پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بورس هستند؟ در این گزارش به ۱۰ خبر مهم و احتمالا اثرگذار بر بورس اشاره می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افت ۲٫۸ درصدی حاصل عملکرد این هفته شاخص بازار سهام بود. اما در ادامه برای هفته آینده وضعیت بازار سهام چطور پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بورس هستند؟ در این گزارش به ۱۰ خبر مهم و احتمالا اثرگذار بر بورس اشاره می‌شود.

ـ بازگشت بخشی از دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی منتفی شده و قرار است این دلارها صرف پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل شود. اما این خبر نکته دیگری هم دارد. اینکه آزادسازی این دلارها، توافق کره جنوبی و امریکاست و می‌توان آن را اولین سیگنال مثبت واشنگتن به تهران دانست.

ـ سه‌شنبه اخیر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد کلیات بودجه ۱۴۰۰، نمایندگان با کلیات بودجه ١۴٠٠ مخالفت کردند.

ـ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی بررسی مجدد لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌‌خواستیم بودجه رانتی درست کنیم، گفت: نمی‌خواستیم کاری کنیم که برای محصولات پتروشیمی، فولاد و همه جا، مشکلاتی پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل شود و نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، ۵ برابر کنیم.

ـ فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در هفته قبل گفته بود: اتفاق خوبی که دارد رخ می‌دهد یک شرکت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی قرار است تا میلاد حضرت زهرا پذیره‌نویسی‌اش رخ دهد. اما در هفته اخیر خبری از عملی شدن این وعده نبود.

ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: برای تامین کالاهای مصرفی شب عید، کارخانجات با همه ظرفیت فعالند و واردات به میزان کافی انجام شده است.

ـ معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفته است: اکنون نمی‌توان هیچ زمان مشخصی را برای عرضه باقی‌مانده سهام بانکی‌ها در قالب دارا سوم اعلام کرد و باید در انتظار تثبیت معاملات بازار سرمایه باشیم.

ـ وزیر اقتصاد گفته است: تضمین با ذات سرمایه در تضاد است و نمی‌توان هیچ ضمانت و اطمینان خاطری در این زمینه داد. در تمام دنیا هم از بازار سرمایه حمایت می‌شود که دولت ایران هم حمایت خود را از بورس ادامه می‌دهد.

ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بررسی ماده ۱ و ۴ طرح جامع فولاد، در وزارت صنعت خبر داد و گفت: در این طرح کف عرضه محصولات فولادی در بورس تعیین خواهد شد.

ـ بر اساس اظهارات امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است.

آخرین اخبار از چشم‌انداز بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی رئیس جمهور گفتند وارد بورس بشید خوشحال شدم .ریسک کردم کل داراییمو آوردم بورس .چرا ؟ چون الان که چهل و اندی سن دارم دیگه تحمل مستاجری و اسباب کشی رو دیگه نداشتم .چون دیگه معلوم نیست چه قدر عمر کنم خواستم ریسک کنم تا زودتر خونه دار بشم .الان فقط پول پیش خونه برام مونده .دیگه با چه انگیزه ای زندگی کنم .اونقدر سختی کشیدم که حاضر به ریسک شدم .یک میلیارد و سیصد پولم تنها سیصد برام مونده .نفهمیدم چی شد هر بار خواستم ضررمو جبران کنم بدتر نابود شد .الان هر روز خودمو نفرین می کنم چرا به حرف رئیس جمهورم اعتماد کردم .پولی که بیست سال طول کشید جمع کرده بودم ۶ ماهه از دست دادم .برام دعا کنید .حال روحیم خیلی خرابه .فقط الان مرگ می خواهم .تصور اینکه پولم موقعی برمی گرده که دیگه قیمت خونه به عرش رفته دیوونم کرده .کاش دیگه بمیرم .اینم انگیزه من میانسالی که دیگه توی این کشور انگیزه زندگی ندارم .من بورس رو نمی شناختم .کاش رئیس جمهورم منو دعوت به بورس نکرده بود .

  • ناشناس

    روزی ۲۲۰۰۰ واحد می ریزه و بعد متعادل

  • ناشناس

    یکی نیست حقمونو بگیره شبا تا صبح گریه میکنم از خجالت خانوادم.خدا نگذره ازتون شیطون صفتا…

  • ناشناس

    سلام.ای.دولتمردان.بدانید.اکنون.در.بیشتر.شهرهای.ایران.بخصوص.در.مازندران.و.گیلان.روغن.سرخ.کردنی.یافت.نمیشود.و.مردم.برای.سرخ.کردنی.از.روغن.پخت.و.پز.استفاده.میکنند.اگر.هرچه.برای.
    درمان.هزینه.میشود.اگر.روغن.سرخ.کردنی.نباشد.چطور.انتظار.سلامتی.از.مردم.دارید.محتکران.چرا.به.مردم.فشار.می.اورند.و.گرانی.بیداد.میکند.و.تخلف.زیاد.شده.قیمت.یک.کیلو.برنج.خارجی.۳۶.هزار.تومان.می.فروشند.تعزیرات.کجا.هستند.چرا.به.وظیفه.عمل.نمیکنند.

  • کهکشان راه شیری

    من نمی‌دونم چرا ملت مااینقدرساده وبدبخت هستن هنوزبعدازاین همه کلاه گذاری یکی میگه بالا میاره یکی میگه پایین میاید باباولش کنید برین تابقیه زندگیمون از دستمون نرفته بخدانه پولی توکاره نه چیز دیگری

  • ناشناس

    دیگه طاقت ندادیم بزار همه چی تموم بشه

  • امیر فروردین

    باسلام ممنون میشم به اشتراک بگذارید خود کرده را تدبیر نیست .دوبرابر سود می کردین به کسی می دادین حالا بیست درصدرصد ظرر کردی ناراحتین .فکر نکنین سال دیگه جبران میشه .هر کی قمار بازی کنه اینجور هم میشه

    • ناشناس

      علیک سلام
      شامل همه نمیشه
      مشخصه طرف مقابلی

  • ناشناس

    هیچ امیدی به بورس نداشته باشین بورس به ملکوت اعلا رفت

  • ولی

    این همه حرف قول میدین هیچ اعتباری نداره وقتی کسی میگه خجالت بکشیدیعنی شماباپول مردم زندگی می کنید

  • ناشناس

    آقا اگه بازار سبز شد میرم اعتراض جلوی سازمان بورس ?اگه گفتن چرا تو سبزی بازار آمدی اعتراض میگم آخه من به قرمزی بازار عادت کردم ????