کد مطلب: ۱۳۹۶۹۰

بورس تهران اولین روز هفته را کم‌رمق آغاز کرد

بورس تهران اولین روز هفته را کم‌رمق آغاز کرد

در اولین روز معاملات بازار سهام در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۱۸۰ واحد کاهش یافت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۳۵ واحدی مواجه شد. همچنین آیفکس با ۱.۸ واحد افت در تراز ۹۰۰.۶ واحدی ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شنبه دماسنج بازار سرمایه از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران بعد از اندکی رشد، شروع به افت کرد و با شیب تقریبا ثابت تا رقم ۷۹ هزار و ۲۸۵ واحدی پایین رفت. همچنین شاخص کل هم وزن پس از ۳۵ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۱۴۸ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۳۰۳ واحد پایین رفت و به رقم ۸۶ هزار و ۳۱۳ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۱۴۴ واحد و ۲۹۱ واحد نزول کردند.

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته، فولاد مبارکه اصفهان با ۳۶ واحد تاثیر منفی روی شاخص بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد ۷۱ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود.

همچنین نماد ایران‌خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پالایش نفت تهران نیز روی دماسنج بازار سرمایه تاثیر کاهشی داشته است، اما نماد سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۱۹ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار، سعی کرد شاخص کل را تا حدی بالا بکشد. در این نماد ۷۱ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود.

امروز سهام اکثر شرکت‌های خودرویی و ساخت قطعات از جمله ایران‌خودرو، زامیاد، ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل و گروه بهمن با روند کاهش در قیمت پایانی مواجه شد.

در گروه سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی بیش از نیمی از نمادها در قیمت سهام‌شان روند کاهشی را تجربه کردند و تعدادی نیز با افزایش قیمت مواجه شدند، اما در گروه قند و شکر به جز چهار نماد، مابقی با روند رو به رشدی همراه بودند.

در گروه فلزات اساسی نیز تعداد زیادی از نمادها روند کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی را تجربه کردند و اندک نمادهایی با روند رو به رشد مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۸۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۷۹ میلیون و ۷۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۵ هزار و ۵۹۹ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد بانک ملت اشاره کرد. در این نماد ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از سه میلیارد تومان تنها در یک معامله مورد داد و ستد قرار گرفت و این باعث شد بانک ملت بیشترین حجم معامله را از آن خود کند.

همچنین در نماد شرکت ارتباطات سیار ایران ۹۳۰ هزار سهم به ارزش نزدیک به سه میلیارد تومان تنها در یک معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

آیفکس نیز ۱.۸ واحد افت کرد و به رقم ۹۰۰.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۷۲ میلیارد و ۹۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۶ هزار نوبت داد و ستد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.