کد مطلب: ۶۸۱۰۹

بیش از ۶۵ درصد از بیمارستان ها فرسوده اند

بیش از 65 درصد از بیمارستان ها فرسوده اند

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: به علت قدیمی بودن بیمارستان ها، بازسازی آن ها آغاز شده است.دکتر محمد آقاجانی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره طرح تحول نظام سلامت افزود: قبل از آغاز این طرح مردم ما در نقاط مختلف کشورمان برای دسترسی به خدمات سلامت با سه

fdcb0be5b62120898c321a99daa296dc_XL.jpg معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: به علت قدیمی بودن بیمارستان ها، بازسازی آن ها آغاز شده است.دکتر محمد آقاجانی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره طرح تحول نظام سلامت افزود: قبل از آغاز این طرح مردم ما در نقاط مختلف کشورمان برای دسترسی به خدمات سلامت با سه مشکل اصلی هزینه بالای خدمات، نبود دسترسی به خدمات به ویژه در مناطق محروم و پائین بودن کیفیت خدمات روبرو بودند.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت با سه هدف کاهش هزینه های درمان، عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقای کیفیت خدماتی درمانی آغاز شد، گفت: این طرح با 8 برنامه از 15 اردیبهشت سال 93 آغاز شد و 2 سال و سه ماه از آن می گذرد.
دکتر آقاجانی با بیان اینکه بیش از 10 میلیون نفر از ایرانیان فاقد بیمه درمانی، بیمه شدند، افزود: بیش از 16 میلیون نفر از بیماران بستری در بیمارستان ها در مقابل هزینه های درمان محافظت شدند.

وی ادامه داد: قیمت لوازم مصرفی پزشکی 42 درصد کاهش داشت.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دو میلیون متر مربع از فضای اقامتی بیماران در بیمارستان ها بازسازی و 40 هزار تخت خواب بیمارستانی، نوسازی شده است.
وی افزود: 27 هزار قلم تجهیزات پزشکی عمده به ناوگان بیمارستانی اضافه شده است.
دکتر آقاجانی با بیان اینکه برای دسترسی به خدمات متخصصین برای بیماران اورژانسی در شب ها و ایام تعطیل ، هرشب 800 نفر پزشک متخصص کشیک هستند گفت: تا کنون 700 هزار کشیک توسط متخصصین انجام شده است.
وی افزود: در بیش از 650 کلینیک دولتی 17 هزار نفر پزشک متخصص و فوق تخصص 80 میلیون بار ویزیت سراپایی با نرخ دولتی با قیمت حداقلی برای مردم انجام دادند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اولویت اصلی ما در برنامه طرح تحول، مناطق محروم بودگفت: حضور نیروهای متخصص رکن اصلی خدمات است.
دکتر آقاجانی افزود: 5700 نفر پزشک متخصص در 301 شهر مناطق محروم کشور به طور تمام وقت مستقر شدند.
وی با اشاره به کاهش 6 و نیم درصدی سزارین گفت: تا سال 92 روند سزارین افزایش بود و در طی 20 سال زایمان ها به صورت سزارین به 56 درصد رسیده بود و از سال 93 به بعد کاهش شد.

به گزارش صدا و سیما، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان پرداخت از جیب مردم پیش از آغاز طرح تحول سلامت بیش از 60 درصد بود که اکنون به حدود 40 درصد کاهش یافت.
آقاجانی افزود: 21 پایگاه اورژانس هوایی تأسیس شد که 4 هزار و 200 مصدوم و بیمار اورژانسی را منتقل کرده است.
وی گفت: اکنون بیش از 8 هزار میلیارد تومان مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت از بیمه ها به ویژه سازمان بیمه سلامت است .
آقاجانی با اشاره به اینکه برای بیمه شدن ایرانیان فاقد بیمه، منابع کافی پیش بینی نشده بود افزود: در لایحه متمم بودجه حدود 8 هزار میلیارد تومان برای سازمان بیمه سلامت پیش بینی شده است که اگر اختصاص یابد وضعیت قابل قبولی در پرداخت بیمه ها ایجاد می شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.