کد مطلب: ۵۸۸۱۴۱

۳ تن پانسمان بیماران پروانه‌ای گم شد؟!

مدیر عامل و مؤسس خانه ای‌بی گفت: وزارت بهداشت از محموله ۸/۵ تنی پانسمان‌ها فقط ۵/۲ تن از آن‌ها را به ما تحویل داده‌است و در حال حاضر سرنوشت بیش از ۳ تن از این پانسمان‌های اهدایی نامشخص است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی، مدیر عامل و مؤسس خانه ای‌بی درباره پانسمان‌های اهدایی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت از محموله ۸/۵ تنی پانسمان‌ها فقط ۵/۲ تن از آن‌ها را به ما تحویل داده‌است و در حال حاضر سرنوشت بیش از ۳ تن از این پانسمان‌های اهدایی نامشخص است.

وی افزود: هر چقدر فریاد زدم و در رسانه‌ها ابهام توزیع این محموله پانسمانی را توضیح دادم، هیچ‌کس صدایم را نشنید و وزارت بهداشت نیز این ابهام را برطرف نکرد. مسئولان وزارتخانه نه در مورد نگهداری پانسمان‌ها و نه درباره توزیع آن حرفی نمی‌زنند! متأسفانه آن‌ها هیچ تعاملی با ما نداشتند و با جان بیماران پروانه‌ای بازی می‌کنند و پاسخگو هم نیستند. از طرفی این پانسمان‌ها تاریخ مصرف دارد و ممکن است با سوءمدیریت‌های انجام شده دیگر قابل استفاده نباشند. حتی ممکن است این پانسمان‌ها را آنقدر دیر تحویل بدهند که نزدیک به تاریخ انقضایش باشد و عملاً هیچ فایده‌ای برای بیماران پروانه‌ای نداشته باشد.

گلپایگانی در این خصوص ادامه داد: ما در مورد بیمارانی صحبت می‌کنیم که به مقدار کافی پانسمان ندارند و پولی که برای گذراندن زندگی برایشان واریز می‌شود تنها کفاف نیمی از ماه آن‌ها را می‌دهد. آن‌وقت چطور این بیماران می‌توانند پانسمان‌هایشان را از بازار آزاد تهیه کنند؟ به طور حتم از عهده آن بر نمی‌آیند و با نبود پانسمان ادامه زندگی‌شان با مشکل رو به رو می‌شود. مسئولانی که در این مدت با بی‌مسئولیتی خود موجب فوت بیماران پروانه‌ای شده‌اند، شاید بتوانند در این دنیا از پاسخگویی فرار کنند، اما به طور حتم در دادگاه الهی نمی‌توانند لاپوشانی کنند و باید جواب تک‌تک قصوراتی را که مرتکب شده‌اند، بدهند. من به عنوان مدیر سازمان حمایت از بیماران ای‌بی باید بدانم چه مقدار پانسمان و با چه تاریخ تولید و انقضایی وجود دارد که برای آن برنامه‌ریزی کنم و آن‌ها را به دست بیماران برسانم، اما متأسفانه هیچ توضیحی نمی‌دهند. البته در حال حاضر با روی کار آمدن دولت سیزدهم شرایط تغییر کرده و با ادامه پیگیری‌های ما قرار است که اتفاقات خوبی رقم بخورد.

مدیر عامل و مؤسس خانه ای‌بی درمورد اقدامات دولت سیزدهم در این زمنینه بیان کرد: بعد از روی کار آمدن دولت جدید، پیگیری‌های من ادامه داشت و از مجلس شورای اسلامی نیز ماجرای ابهام در پانسمان‌های اهدایی از یونیسف را جویا شدم. تیرماه به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی رفتم و در حضور اعضای کمیسیون صحبت کردم. مسئولان ارشد وزارت بهداشت نیز در این جلسه حضور داشتند. در نهایت آقای دکتر محسنی بندپی و آقای دکتر اسحاقی مأمور شدند که به این کار رسیدگی کنند. آن‌ها به انبار وزارت بهداشت رفتند، صورت‌جلسه کردند و مدارک را گرفتند، آن‌ها حتی به خانه ای‌بی آمدند و مدارک ما را دیدند و حتی به انبار‌های ما رفتند. در نهایت قرار شد تا به یک جمع‌بندی برسند و نتیجه را به کمیسیون بهداشت گزارش بدهند و در صحن علنی مجلس قرائت شود. از آقای مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه نیز خواهش کردیم به موضوع ورود پیدا کنند. ایشان هم در این خصوص در چند نامه زدند و این ماجرا را از وزیر بهداشت، مسئول رسیدگی و پاسخگویی به شکایت وزارتخانه و بخش‌های دیگری که به این مسئله مرتبط هستند پیگیری کردند تا تکلیف این ماجرا مشخص شود.

منبع: جوان آنلاین

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و ورزشی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.