کد مطلب: ۵۶۴۶۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیماری آبله میمون چیست؟ / آیا این بیماری مسری است؟

بیماری آبله میمون چیست؟ /  آیا این بیماری مسری است؟

در حالی که هنوز جهان با کرونا و انواع سویه آن دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از چهار میلیون نفر در کل دنیا بر اثر کرونا جان باخته‌اند، خبرها از وجود بیماری جدیدی با نام «آبله میمون» حکایت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته خبر رسید یک دامپزشک ۵۳ ساله چینی به بیماری آبله میمون مبتلا شده و بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است. بر این اساس این بار هم چین اولین ابتلا و فوتی بر اثر این بیماری را به ثبت رساند.

گفته می‌شود علائم بیماری در این دامپزشک در حالی رخ داده که او در اوایل ماه مارس دو میمون مرده را کالبدشکافی کرده بود. بعد این ماجرا بود که این فرد دچار بیماری آبله میمون شد. وی درخواست درمان در چند بیمارستان را ارائه کرد و در نهایت ۲۷ ماه می گذشته جان خود را از دست داد.

این درحالی است که پیش از این شیوع کرونا از چین هنوز قربانیان زیادی می‌گیرد و برخی از کشورها از جمله ایران هنوز واکسیناسیون عمومی کرونا را به صورت کامل اجرا نکردند.

علائم بیماری آبله میمون چیست؟

«آبله میمون» یک بیماری واگیردار و نادر عفونی است. این بیماری نتیجه ورود یک ویروس به بدن است. از علائم اصلی این بیماری، زخم و خورده شدن بدن، تب، سردرد، دردهای شدید عضلانی، کمردرد، خستگی بسیار جسمی و لرزش است.

این بیماری به مرور زمان نیز می‌تواند در بدن گسترش یابد و اگر این بیماری به چشم‌ها سرایت کند، می‌تواند باعث نابینایی شود. اما گفته می‌شود که بیماری آبله میمون کشنده نیست. اما نتیجه ورود یک ویروس به بدن است و واگیردار است.

آبله میمون موجب بروز جوش‌های تاول‌دار و پر از چرک روی بدن می‌شود. این بیماری می‌تواند از دو تا چهار هفته طول بکشد و از هر ۱۰۰ نفر ۱ نفر را بکشد.

تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در انگلیس و امریکا به ثبت رسیده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در ایالت تگزاس اعلام کرده که یکی از ساکنان این ایالت که از نیجریه به تگزاس سفر کرده به بیماری آبله میمون مبتلا شده است. حالا باید دید آیا در گیر و دار کرونا، بیماری آبله میمون جهان را غافلگیر می‌کند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارولین

    گل بودبه سبزه نیز آراسته شد.