کد مطلب: ۳۷۷۵۰۹

اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز

«بترانس»، آماده واگذاری و تحقق سود دو بیمه «ما» و «پارسیان»

«بترانس»، آماده واگذاری و تحقق سود دو بیمه «ما» و «پارسیان»

شاخص کل بورس در اولین روز هفته بی‌رمق ظاهر شد و با افت 854 واحدی که معادل 0.40 درصد است در سطح 214 هزار و 314 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در اولین روز هفته بی‌رمق ظاهر شد و با افت 854 واحدی که معادل 0.40 درصد است در سطح 214 هزار و 314 واحد قرار گرفت.

تحقق سود دو بیمه «ما» و «پارسیان»

بیمه ما در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ (حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۴۴۰ ریال سود محقق کرده که نسبت گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی نشده تغییری نداشته است.

این شرکت بر اساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ مبلغ ۶۵۹.۷۶۴ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

با این حال حق بیمه صادره (قبولی اتکایی) بیمه ما در دوره مورد گزارش هفت میلیون و ۲۵۱ هزار و ۷۹۲ ملیون ریال اعلام شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن ۶۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

درآمد حق بیمه این شرکت نیز دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۷۴۱ میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با پایان سال ۹۶، معادل ۵۶ درصد رشد یافته است.

خسارت پرداختی بیمه ما نیز در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ رقم دو میلیون و ۹۰۶ هزار و ۹۸۴ میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیمه پارسیان نیز در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ «حسابرسی شده» به ازای هر سهم ۲۵۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی نشده تغییری نداشته است.

بر اساس این گزارش شفاف‌سازی، این شرکت بر اساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ مبلغ ۷۶۶,۵۵۹ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

عرضه دو میلیون بشکه نفت خام طی هفته جاری

بر اساس اطلاعات اعلامی بورس انرژی، عرضه دو میلیون بشکه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در بخش بین‌الملل بورس انرژی در روز سه‌شنبه هفت خرداد ماه سال ۹۸ انجام می‌شود.

قیمت پایه نفت خام عرضه شده بر اساس مکانیسم مصوب هیأت‌مدیره بورس انرژی ایران خواهد بود.

امروز شنبه چهار خرداد ماه همچنین محصولات آیزوریساکل پالایش نفت شیراز در بخش داخلی بورس انرژی با حجم ۳۰۰ تن و با قیمت پایه هر کیلو ۵۸ هزار و ۶۲۴ ریال عرضه می‌شود.

امروز در بورس انرژی، نفتای سنگین تصفیه نشده پالایش نفت شیراز در بخش داخلی بورس انرژی به میزان ۵۰۰ تن و قیمت پایه هر کیلو ۵۰ هزار و ۵۵۸ ریال عرضه می‌شود.

همچنین فرآورده بلندینگ نفتا، پالایش نفت بندرعباس در بخش داخلی بورس انرژی به میزان دو هزار تن با قیمت پایه هر کیلو ۶۰ هزار و ۷۷۰ ریال عرضه می‌شود.

و نیز بلندینگ نفتا حلال ۴۱۰، پالایش نفت شیراز در بخش داخلی بورس انرژی به میزان ۸۰۰ هزار لیتر از قرار هر لیتر ۴۷ هزار و ۵۸ ریال عرضه می‌شود.

رافینت پتروشیمی بیستون در بخش بازار بین‌الملل بورس انرژی به میزان دو میلیون و ۶۷۰ لیتر از قرار هر لیتر ۵۶ هزار و ۱۴۸ ریال عرضه می‌شود.

فردا یکشنبه گاز مایع شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بخش بین الملل بورس انرژی به میزان ۱۵ هزار تن و با قیمت پایه مطابق مکانیزم مصوب هیأت‌مدیره بورس انرژی براساس هر ۶۴.۲۹ ترمیوم دلاری، بر اساس نرخ سامانه سنا عرضه خواهد شد.

همچنین عرضه‌های در حال برگزاری بورس انرژی شامل گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام خمینی در بخش داخلی با حجم ۵۰۰ تن از قرار قیمت پایه هر کیلو ۴۸ هزار و ۱۰۸ ریال امروز شنبه در بورس انرژی عرضه می‌شود.

افزایش نرخ تراکتورسازی

شرکت تراکتورسازی ایران به وسیله اطلاعیه‌ای اعلام کرد که موفق به دریافت مجوز افزایش نرخ 15 تا 19 درصدی بر روی کلیه محصولات خود شده است.

این افزایش نرخ که از 31 اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد در پی افزایش نرخ مواد اولیه و قطعات مصرفی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات به تصویب رسیده است.

سهام تایرا در بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر روند صعودی پرشتابی را تجربه کرده است.

در خبر دیگر، به نقل از روابط عمومی بورس کالا ایران، امروز 100 تن شمش روی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه می‌شود. این گزارش حاکی از آن است که دو هزار و 100 تن قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می‌شود. بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 730 تن نخ پلی استر و 104 تن آنیلین است.

خروج زیرمجموعه «خودرو» و پنج شرکت

در پایان معاملات امروز، نماد شرکت‌های محورسازان ایران خودرو، داده‌پردازی ایران، نیرو ترانس، سیمان قاین و بوتان به دلیل برگزاری مجمع سالانه و نماد قند نیشابور برای مجمع عادی به طور فوق‌العاده متوقف می‌شوند.

بر این اساس، «مداران، بنیرو، خوساز، سقاین و لبوتان» برای تصویب صورت‌های مالی منتهی به اسفند ماه سال گذشته و «قنیشا» جهت انتخاب اعضای هیات‌مدیره، سه شنبه هفته جاری به مجمع می‌روند.

بنابراین گزارش، قند نیشابور و سیمان قاین طی معاملات چهارشنبه هفته گذشته با رشد 4.8 و 4 درصدی و صف خرید و بوتان، محورسازان ایران خودرو و داده‌پردازی ایران با افزایش 4.5، 2.5 و 2 درصدی قیمت روبه‌رو اما «بنیرو» با افت 2.2 درصدی مواجه شد.

همچنین خبر دیگر حاکی از آن است که با آغاز معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام، فهرست ۵۰ شرکت بورسی و فرابورسی دارای صف خرید و فروش به همراه قیمت مورد معامله هر سهم و میزان رشد قیمت اعلام شد.

شفاف‌سازی بیمه ملت

بیمه ملت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ (حسابرسی نشده)، به ازای هر سهم ۳۹۷ ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس اطلاعیه کدال رشد ۷۸ درصدی در سود، عمدتا به دلیل افزایش ۴۳۳ درصدی سایر درآمدهای بیمه‌ای بوده است.

این شرکت بر اساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، مبلغ ۱.۱۳۰.۹۱۳ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

با این حال حق بیمه صادره (قبولی اتکایی) بیمه ملت در دوره مورد گزارش ۸۰۱ هزار ۸۱۸ میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن ۶۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

درآمد حق بیمه این شرکت ولی شش میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۵۳ میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با پایان سال ۹۶، معادل ۴۱ درصد رشد یافته است.

خسارت پرداختی بیمه ملت نیز در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ رقم پنج میلیون و ۱۲۶ هزار و ۷۱۳ میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین آمار داد و ستدهای هفته آخر اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که بازدهی آیفکس از ابتدای سال تا به امروز به هفت درصد رسیده است.

«بترانس»، آماده واگذاری

بلوک ۱۳.۳۶ درصدی ایران ترانسفو در آخرین روز اردیبهشت ماه توسط سازمان خصوصی‌سازی و به وکالت از صنعت و تجارت آداک روانه میز فروش بورس تهران شد اما باز هم نتیجه‌ایی جز شکست به دست نیامد تا باز هم برای چندمین بار این بلوک طلسم شده آماده واگذاری شود.

به این ترتیب قرار است این بار هشت درصد سهام «بترانس» شامل ۳۰۰ میلیون سهم به قیمت پایه ۶۲۴۹ ریال و ارزش پایه ۱۸۷.۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۱۲ خرداد ماه توسط کارگزاری پارسیان در بورس تهران عرضه شود.

منبع: ایبنا ، فارس ، بورس 24 ، بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.