کد مطلب: ۳۱۶۵۳۲

بیمه موبایل، دکمه کمکی بازگشت به قبل

بیمه موبایل، دکمه کمکی بازگشت به قبل

این روزها، به احتمال زیاد اخبار گران شدن کالاهای دیجیتال را زیاد شنیده‌اید! و در کنار آن ممکن است شکسته شدن صفحه نمایش یا در آب افتادن گوشی یکی از نزدیکانتان را دیده باشید، که با این گرانی‌ها چقدر هولناک است!

این روزها، به احتمال زیاد اخبار گران شدن کالاهای دیجیتال را زیاد شنیده‌اید! و در کنار آن ممکن است شکسته شدن صفحه نمایش یا در آب افتادن گوشی یکی از نزدیکانتان را دیده باشید، که با این گرانی‌ها چقدر هولناک است! یا در روزهای اخیر خبر به سرقت رفتن موبایل اطرافیان خود را شنیده‌اید!

به گزارش تجارت‌نیوز، در چند ماه اخیر با افزایش قیمت ارز که بطور طبیعی منجر به افزایش قیمت تجهیزات الکترونیکی وارد شده به کشور همچون موبایل، تبلت و لپ‌تاپ شده است، بر افزایش آمار این دزدی‌هابی‌تاثیر نبوده و این تجهیزات الکترونیکی به عنوان اشیاء قیمتی به شدت برای سارقین جذاب شده است.

برای‌مان دو راه وجود دارد: کاری نکنیم و در هنگام حادثه متضرر شویم، یا با قبول احتمال حوادث دنبال راه حل‌های کارا باشیم. بیمه موبایل و تبلت، طرحی است که این روزها با وجود قیمتی شدن این تجهیزات معنا دار شده‌اند و بیمه‌گرها در تلاشند تا با ارائه خدمات مناسب راه‌حلی برای بازگشت سرمایه زیان‌دیدگان باشند. بنابراین اگر کالاهای دیجیتال خود را بیمه کرده باشید، اطمینان خواهید داشت که شرایط به قبل از حادثه بازخواهد گشت.

گارانتی با بیمه موبایل چه تفاوتی دارد؟

هنگام خرید گوشی، تبلت و لپ‌تاپ همیشه دقت داریم که کالا گارانتی معتبری داشته باشد تا از خرید خود مطمئن باشیم. این انتخاب نیمی از راه برای محافظت از تجهیزات الکترونیکی و هوشمند است.

اما گارانتی ها و ضمانت‌نامه‌ها قید و شرط‌های بسیاری برای تعمیریا جایگزینی قطعه خراب شده درتجهیزات الکترونیکی دارند که بسیاری از اوقات شامل خرابی دستگاه ما نمی‌شود، بعنوان مثال شکستگی صفحه گوشی موبایل، تبلت و لپتاپ ، افتادن در آب، افتادن از ارتفاع و غیره البته جزییات این موارد به گارانتی مورد نظر بستگی دارد، با این حال گارانتی هم در بسیاری از مواقع می‌تواند ناکارآمد باشد و مشکلی از ما و ابزار هوشمندمان حل نکند.

در گارانتی موبایل آسیب‌‌های خاصی در مدت زمان معین و تحت شرایطی مشخص تحت پوشش قرار‌‌ می‌گیرد. البته این موضوع ممکن است برای گارانتی‌ها و موبایل‌‌های مختلف متفاوت باشد ولیاکثر مواقع بعضی از خرابی‌هامانند خرابی ناشی از آب خوردگی، افتادن از دست کاربر، وارد شدن ضربه و سایر مسائل این چنینی تحت پوشش گارانتی نیست.گارانتی تنها شامل نقص‌‌های تولیدی‌‌ و ذاتی تجهیزات الکترونیکی می‌شود.

یعنی فقط نقص‌ها و ایرادهایی که در هنگام خرید در گوشی وجود داشتند، به صورت رایگان توسط سازنده تعمیر‌‌یا تعویض می‌شود. بعنوان مثال اگر بعد از خرید موبایل متوجه شوید که دوربین گوشی موبایل شما تصاویر را درست نمایش‌‌ نمی‌دهد،یا موسیقی از طریق هدفون پخش‌‌ نمی‌شود،یا دکمه‌‌های کنترل صدا به علت نقص تولیدی شکسته شود،‌‌ می‌توانید از گارانتی خود استفاده کنید. در ضمن در گارانتی کالاهای الکترونیکی، اثبات این موضوع که اتفاق رخ داده عمدی نبوده است کار دشوار است.

در صورتی که صفحه نمایشگر گوشی موبایل شما آسیب دیدهیا شکسته شود، اگر در اثر افتادن در آب از کار بیفتد، و یا اگر از شما دزدیده شود، هیچ کدام از این موارد تحت پوشش گارانتی قرار‌‌ نمی‌گیرد و هزینه‌‌های بسیار زیادی را به شما تحمیل‌‌ می‌کند.به همین دلیل داشتن بیمه موبایل و تبلت می‌تواند بسیار‌‌ مفید و ضروری باشد.

مهمترین تفاوت بیمه موبایل با گارانتی موارد تحت پوشش آن‌ها است. مواردی مانند: ضربه و شکست موبایل، نفوذ آب و مایعات در آن، آتش سوزی دستگاه و سرقت، از موارد تحت پوشش بیمه موبایل‌‌ می‌باشد. بنابراین با توجه به قیمتی شدن کالاهای دیجیتال، خرید یک بیمه خوب برای گوشی همراهتان ایده جذابی است تا بتوان بخشی یا تمام هزینه خسارت‌های احتمالی را برگرداند. می‌توان گفت بیمه مکملی برای گارانتی تجهیزات الکترونیکی شما در برابر حوادث می‌باشد.

پوشش‌های بیمه موبایل

حادثه خبر نمی‌کند! با قیمتی شدن تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی، تبلت و لپ‌تاپ و افزایش آمار سرقتی آن‌ها، منطقی است که با اندکی هزینه، راه برگشت سرمایه را باز کنیم. بیمه موبایل و تبلت روشی برای جبران خسارت‌های احتمالی است که پوشش‌های بیمه موبایل به شرح زیر است:

⦁ بیمه سرقت موبایل و تبلت

⦁ نفوذ مایعات و آب‌خوردگی

⦁ ضربه فیزیکی و شکستن (سقوط از ارتفاع)

⦁ آتش‌سوزی

⦁ سیل، زلزله

⦁ نوسانات ولتاژ برق

با توجه به این‌که همه ما از وسایل الکترونیکی چون موبایل و تبلت استفاده می‌کنیم، در صورت شکستگی و آب‌خوردگی و سرقت، باید شخصا هزینه را از جیب پرداخت کنیم و این‌که که قطعات اصل و اورجینال هم آن‌قدر گران است که احتمالا باید به خرید قطعات فیک بسنده کنیم که چندان دوامی ندارند. بنابراین با توجه به اینکه حق‌بیمه موبایل ۶ یا ۷ درصد قیمت موبایل است، توصیه می‌شود از این بیمه‌نامه استفاده کنید. در حال حاضر در ایران دو شرکت بیمه موبایل سامان حامی و بیمه پارسیان ارائه دهنده بیمه تجهیزات الکترونیکی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ است.

خرید آنلاین بیمه موبایل و تبلت

در دنیای اینترنت، می‌توانید بیمه خود را بصورت آنلاین خریداری کنید.بیمه ‌بازار، اولین و معتبرترین سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه عمر، آتش‌سوزی و زلزله، بیمه بدنه خودرو و استعلام بیمه شخص ثالث ایران، ملت، پاسارگاد، پارسیان و دیگر شرکتهای بیمه‌گر است که شرایط مقایسه و خرید آنلاین بیمه با مناسب‌ترین قیمت و شرایط را فراهم کرده است.

این سایت با افزودن بیمه موبایل و تبلت به خدمات خود، خرید این محصول را بصورت آنلاین و فوری آسان کرده است. برای خرید آنلاین بیمه تجهیزات الکترونیکی از بیمه بازار، تنها کافیست پوشش‌های خود را انتخاب کنید و پس از تکمیل اطلاعات و مشخصات دستگاه خود، بیمه‌نامه را بدون هزینه ارسال در محل دلخواه خود تحویل بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.