کد مطلب: ۷۴۳۰۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پوشش بیمه جنگ برای کشتی‌ها در روسیه و اوکراین لغو شد

پوشش بیمه جنگ برای کشتی‌ها در روسیه و اوکراین لغو شد

با نزدیک شدن به آغاز سال جدید میلادی و پایان قراردادهای بیمه کشتیرانی، کلوب‌های بیمه خسارت و غرامت پوشش خود را برای آسیب جنگی در روسیه و اوکراین لغو کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌های بیمه کشتیرانی، پوشش خطر جنگ را در سراسر روسیه، اوکراین و بلاروس از ماه ژانویه لغو می‌کنند که باعث می‌شود شرکت‌های باربری و حمل‌ونقل، مسئول خسارات عمده مرتبط با درگیری‌های جاری باشند.

حداقل 12 کلوب از 13 کلوب حفاظت و غرامت که 90 درصد کشتی‌های اقیانوس‌پیمای جهان از جمله کشتی‌های بریتانیا و ایالات متحده را پوشش می‌دهند، اعلام کردند که دیگر نمی‌توانند به مشتریان خدمات پوششی ارائه دهند؛ زیرا بیمه‌گران اتکایی در نتیجه خسارات مالی در حال خروج از منطقه هستند.

اکثر کشتی‌ها پوشش حفاظت و غرامت خود را از این 13 کلوب خریداری می‌کنند که متعلق به شرکت‌های کشتیرانی هستند که ناوگان آنها را پوشش می‌دهند تا در برابر خطراتی مانند تصادف، آسیب به اموال، آلودگی، آسیب‌های محیطی و برداشتن لاشه‌های غرق‌شده محافظت کنند.

عواقب لغو بیمه کشتیرانی

لغو این بیمه‌ها که برای اولین بار توسط رویترز گزارش شد، به این معنی است که تضمین بیمه در سال جدید برای مالکان کشتی یا اجاره‌دهنده‌ها سخت‌تر است، در نتیجه قیمت‌ها بالاتر می‌رود و برخی شرکت‌های کشتیرانی یا تصمیم می‌گیرند از ورود به این منطقه اجتناب کنند یا بدون پوشش تصمیم به سفر بگیرند.

با توجه به اینکه اکثر قراردادها به صورت 12ماهه اجرا می‌شوند و در روز 1 ژانویه، یعنی روز نخست سال میلادی، تمدید می‌شوند، از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، این اولین بار است که بیمه‌گران اتکایی فرصتی برای لغو پوشش مشتریان دارند.

اعلامیه کلوب بریتانیا توضیح می‌دهد که دیگر پوششی برای خسارات یا آسیب‌های ناشی از جنگ در اوکراین، یا در هر منطقه‌ای که نیروهای روسی در سراسر روسیه، بلاروس، اوکراین و جمهوری مولداوی درگیر جنگ هستند، وجود نخواهد داشت. این شامل هرگونه توقیف، دستگیری یا محدودیت حرکت کشتی‌ها و محموله‌ها در آن مناطق می‌شود.

هفته گذشته کلوب خسارت و غرامت بریتانیا در اطلاعیه‌ای به اعضای خود گفت: «با توجه به تأثیر خسارات ناشی از وضعیت روسیه و اوکراین که بر در دسترس بودن ظرفیت بیمه و بیمه اتکایی جهانی تأثیر می‌گذارد، بیمه‌گران اتکایی این کلوب دیگر قادر به تأمین پوشش اتکایی جنگ برای قرار گرفتن در معرض خطرات ارضی روسیه، اوکراین یا بلاروس نیستند».

برخی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان پوشش اتکایی عبارتند از Hannover Re، Munich Re و Swiss Re که همگی از اظهار نظر خودداری کردند. شرکت لویدز لندن هم، که اعضای آن قراردادهای بیمه اتکایی را نیز ارائه می‌کنند، درخواست برای اظهار نظر را رد کرد.

خسارت جنگ پوتین برای شرکت‌های بیمه

شرکت لویدز لندن در ماه سپتامبر اعلام کرد که در حال آماده‌سازی برای یک خسارت 1.1 میلیارد پوندی در سال جاری است که تا حدی به حمله روسیه به اوکراین مرتبط است، جایی که برخی از اعضای آن کشتی‌های حامل غلات از بنادر اوکراین را تحت توافقی که سازمان ملل در ماه ژوئیه به امضا رسانده بود، بیمه می‌کردند.

بر اساس برآوردهای صنعتی اخیر ، انتظار می‌رود که جنگ در اوکراین بین 10 تا 12 میلیارد پوند برای صنعت بیمه جهانی هزینه داشته باشد.

لغو این قراردادها از آن زمان باعث مداخله دولت‌ها شده است و آن گونه که رویترز گزارش می‌دهد، مقامات در توکیو از شرکت‌های بیمه خواسته‌اند تا خطرات بیشتری را برای اطمینان از حمل ایمن گاز طبیعی مایع (LNG) از طریق آب‌های روسیه متحمل شوند. بنا بر گزارش‌ها، این درخواست شامل گاز پروژه ساخالین-2 است که در جزیره‌ای در سواحل شرقی روسیه در نزدیکی ژاپن قرار دارد. این پروژه بخشی از مالکیت شرکت دولتی گازپروم روسیه و خانه‌های تجاری ژاپنی است. این پروژه 9 درصد از واردات LNG ژاپن را تشکیل می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.