خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۱۳۴۳

کدام خودرو بی‌‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی است؟

کدام خودرو بی‌‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی است؟

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از ارزشیابی کیفیت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی، خرداد ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سایت خودرو ،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها در کشور را برعهده دارد.

این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هرخودرو، براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. گزارشی که از این بررسی‌ حاصل می‌شود را هرماه به وزارت صمت ارائه می‌کند.

فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به وسیله هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است.

گفتنی است در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین ۱ تا ۵ ستاره کیفی را به آن‌ها اختصاص می‌دهد.

هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازهای داخلی است.

طبق روال این ماههای اخیر تنها خودروی ۵ ستاره مونتاژی دنا پلاس توربو اتومات هست و همچنین تنها خودروی ۲ ستاره هم ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت.

در ادامه گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در خرداد ۱۴۰۰ مشاهده می‌کنید.

خودرو آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر از انگلیس

    جمع کنید این مزخرفاتو ، ماشیناتون ربع اون پولی که از مردم میگیرن ارزش و امنیت ندارن ، اینجا با این پولا بهترین ماشین بنتلی میخریم ، مسئولین دارن ایران و ایرانی چپاول میکنن و بچه هاشون توی اروپا و آمریکا بنز سوارن

  • ناشناس

    همه‌ این ماشینها جلوبندی تویوتا هم نمیشه اگر راست میگن مرز رو باز کنید ببینید این ماشینها رو کسی سوار میشه

  • علی

    برا کیفیت همش بی‌کیفیت ولی چه باید کرد همشون شدن تاج سر.

  • ناشناس

    فقط میدونم ماشین های ایرانی خییییلی اشغالن و اشغال تر از همه کوئیکه گول ظاهرشا نخوردید.منم گوش نکردم خریدم سر ی هفته چنان پشیمونم که حد و حساب نداره.برقش مشکل داره .گیریبکسش مثل تراکتوره درزهای های ماشینم هم که فیل ازش رد میشه.تو سرعت هم انگار سوار فرغونی.

    • ناشناس

      تا کی میخوایم ماشین آشغال سوار شیم خدا بسه دیگه

  • سهیل

    همینجا تو ترکیه که هیچی از خودش نداره از نظر منابع طبیعی ببینید ملت چی سوار میشن و با چه قیمتی حالا اروپا و امریکا بماند
    بعدشم ماشینای چینی که پز دادن نداره

    • ناشناس

      اره والا

  • Reza

    بطور کلی کیفیت مطلوبی ندارن بدلیل اینکه
    اولا ورود خودروی خارجی باید با گمرکی۴٪ آزاد بشه که قیاس کنیم.
    دوما خودروسازی چون در انحصار هست ه چه بخوان تحمیل میکنن.کلی از قطعه ها رو پیمانکاری میدن به کارگاه های سازنده زیرزمینی که هر کی ارزونتر بسازه،اونم از سر و ته کار میدزده،،،(دیدم) که مثلا فلان قسمت بدنه باید ۷نقطه جوش داشته باشه طرف میگه با ۴تا جوش هم کار راه میفته،عوضش هر قطعه بر فرض۱۸۰ت ارزونتر میزنم.. بعد در طول استفاده مالک تبدیل میشه به جنس ضعیف و آشغال و بزن در رو.(دلسوزی و شخصیت نباشه اینه)
    ولی تو این وضع بدوبدتر سایپا از ایران خودرو کمی بهتره، خودروهاش رو (کیپ) میسازه.

  • ناشناس

    همه خودروهای داخلی بی کیفیت هستن.‌‌……

  • ناشناس

    ماشینای ایران خودرو و سایپا اشغالترین ماشین هستن ب خدا همیو پژو ک کلاس مژزارن ل تندازه ی فیات خارجی ک تو ماشینای اونا پایین تر ارزش نداره هنوز ی سال نشده بدو سر سیلندو باز کن واشر زده یا پیچیده یارو ی ماشین مژسازه پولش حلالشون انشاالله خیرشو ببینن بیست سی سال سوار مژشی هر جهنم دره ای میخوای میری آه نمیگه رفیق عمرته ماظینای داخلی هنوز از در کمپانی لیرون نیومده وقتی روشنش مبکنی صداش از تراکتور بدتره وای ان روز ک بخوای کمی فشار بیاری والا بدبختی اونا ک خارجن کافرن اونو میسازن اینا ک صبح تا شب ب قول خودشون نماز میخونن اینو میسازن و تحریم لهانه مبکنن اونوقت ک نبودیم چ ساختین نباید بیش از این انتظار داشت ما مردم هم مجبوریم بسوزیم و بسازیم .

  • محمد

    اقای ریسی همه ملت چشم انتظار ارزانی خودرو هستند اگر ریس صمت بخواهد قیمت کارخانه ماشین را زیاد کند همان بلایی که دولت روحانی سر بازار و مردم اورد تکرار میشه بخوصوص سایپا که نهایت گرانی را اعمال کرده که مثلا می خاست شرکتی باشه که برای کم در امدها باشه الان ساینا اس که ماشین جدیدش هست را انقدر گران کرده که همه دارن انصراف می دن اقای رئسی به دا د ملت برسه نگذارید خودرو سازها کلاه سر ملت و دولت بزارن زیر با گرانی خودرو نرید چون اعتماد مردم را از دست می دهید

    • جمیل

      بشین تا بیاد ارزان بشه.

  • احمد

    قیمت ساینا اس خیلی گران است دولت و مجلس و وزیر جدید صمت کاری برای قشر فقر جامعه کنن چرا هیچ نظارتی روی قیمت ساینا اس نیست مردم دارن بیچاره میشن