کد مطلب: ۱۵۱۸۳۲

تاثیر افزایش نرخ دلار بر تلیسه

تاثیر افزایش نرخ دلار بر تلیسه

گفته می‌شود شرکت‌های دامپروری اقدام به صادرات دام‌های خود نموده و میزان تولید شیر را کاهش داده و نرخ آن را بالا برده‌اند.

تلیسه از ابتدای معاملات سال ۹۶ تا پیش از معاملات امروز ۲۴ مرداد ماه، بازدهی ۷ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است. تلیسه در سال ۹۵ بازدهی ۶۸ درصدی را برای سهامدارانش به ارمغان آورده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدوی مدیر فروش شرکت دامپروری نمونه «تلیسه» در این خصوص به گفت: قیمت فروش هر کیلو شیر خام در سال گذشته ۱۲۵۰ تومان بود ؛ اما در ماه‌های پایانی سال لبنیاتی‌ها حاضر به خرید شیر خام با این قیمت نشدند و شیر خام به کیلویی ۱۲۰۰ تومان رسید. در حال حاضر مجددا نرخ‌ها به همان ۱۲۵۰ تومان سال قبل رسیده، اما این به معنای افزایش نرخ نیست. ضمن اینکه کاهش عرضه شیر خام به دلیل فشار مشکلات دامداری‌ها و فروش برخی دام‌ها برای تامین نقدینگی بوده است. این در حالی است که قیمت هر کیلو یونجه برای خوراک دام از ۷۵۰ تومان به ۱۱۰۰ تومان رسیده است. با این وضعیت، تولید شیر هیچ سودی نخواهد داشت. افزایش نرخ خرید شیر خام از دامداران ضروری است.

مهدوی در رابطه با تاثیر افزایش نرخ دلار گفت: صادرات دام به افغانستان در حجم بسیار محدودی انجام شده و صادرات تاثیری در رشد درآمدی شرکت ندارد. افزایش نرخ دلار بر نهاده‌های تولیدی همچون ذرت، سویا و جو موثر بوده و فشار وارده بر شرکت را بیشتر خواهد کرد. با این حساب قیمت خرید شیر خام از دامداران باید حداقل ۱۵۰ تومان افزایش یابد؛ در غیر این صورت به تدریج شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی خواهیم بود.

منبع: بورس ۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.