کد مطلب: ۴۰۲۷۹۸

کشتی‌آرای پاسخ داد:

تقاضای ارز اربعین چه تاثیری بر بازار سکه دارد؟

تقاضای ارز اربعین چه تاثیری بر بازار سکه دارد؟

یک تحلیلگر بازار سکه گفت: به دلیل ورود تقاضای جدید به بازار ارز به دلیل نزدیک شدن به ایام اربعین و سفر به عراق، قیمت ارز طی یک هفته گذشته دچار نوسان جزیی شده و افزایش یافته، در واقع افزایش نرخ ارز اثرگذاری کاهش قیمت جهانی طلا در بازار داخل را خنثی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد کشتی آرای، تحلیلگر بازار سکه درباره قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در دو روز گذشته کاهش یافته اما این کاهش به دلایلی زمینه افت قیمت طلا و سکه در بازار داخل کشور را فراهم نکرده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 21 دلار کاهش یافت، اظهار کرد: علاوه بر این، این شاخص بیش هشت دلار افت کرده است. در مجموع در یک هفته قیمت جهانی طلا بیش از 30 دلار کاهش یافته است.

کشتی ‌آرای تصریح کرد: اما در بازار داخل رویه دیگری در جریان است. به دلیل ورود تقاضای جدید به بازار ارز به دلیل نزدیک شدن به ایام اربعین و سفر به عراق، قیمت ارز طی یک هفته گذشته دچار نوسان جزیی شده و افزایش یافته است. در واقع افزایش نرخ ارز اثرگذاری کاهش قیمت جهانی طلا در بازار داخل را خنثی کرده است.

وی افزود: می‌توان گفت بازار به طور کلی به ثبات نسبی رسیده است. تقاضا، میل به خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه کاهش یافته است و همین عامل زمینه عدم افزایش یا کاهش قیمت در بازار را فراهم کرده است.

این تحلیلگر بازار سکه گفت: طی یک هفته گذشته قیمت طلا و سکه در بازار ایران یک درصد نوسان داشته است به معنا که یک درصد به قیمت اضافه شده و یک درصد کم شده است، این نوسان یک درصدی از نظر من ثبات است و به نظر می‌رسد این ثبات تا پایان هفته ادامه پیدا کند هرچند پیش بینی بازار با توجه به تحرک مجموعه عوامل به سختی ممکن است.

وی بیان کرد: این تحولات اقتصادی و سیاسی است که روند قیمت در بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر قیمت جهانی طلا و قیمت ارز در بازار داخل هم مطرح است. تخمین قیمت در آینده با توجه به تحولات هر یک از این عوامل ممکن نیست بنابراین نمی‌توان رویه بازار را تا پایان سال پیش بینی کرد.

کشتی آرای افزود: نکته مهم اما اینکه به طور معمول در نیمه دوم سال به دلیل سرد شدن هوا در نیم کره شمالی و تغییر بازار انرژی، دادوستد نفت و قیمت آن بر قیمت طلا در بازارهای جهانی اثر داشته و این تغییرات به نوبه خود قیمت سکه در بازار داخل را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: سایت خبری اتاق تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.