خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۴۸۸۴

رئیس کنفدراسیون صادرات پاسخ داد:

حمله به سوریه چه تاثیری بر تجارت ایران دارد؟

حمله به سوریه چه تاثیری بر تجارت ایران دارد؟

رئیس کنفدراسیون صادرات عنوان کرد: ما با سوریه مناسبات تجاری خاصی نداریم اما ثبات در سوریه باعث می‌شود تا بتوانیم از شرایط بازسازی بهره ببریم و همچنین کشور سوریه در حالت آرامش می‌تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات ایران باشد.

حملات نظامی اخیر فرانسه، انگلستان و ایالت متحده امریکا و هدف قراردادن چندین منطقه در خاک سوریه تبعات مختلفی را برای سوریه و دیگر کشورهایی که با سوریه تبادلات تجاری دارند دربر خواهد داشت. آیا این آشفتگی ها بر اقتصاد ایران نیز اثرگذار خواهد بود؟

محمد لاهوتی، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، درخصوص تاثیر حملات نظامی به کشور سوریه بر تجارت ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: ما با سوریه مناسبات تجاری خاصی نداریم اما ثبات در سوریه باعث می‌شود تا بتوانیم از شرایط بازسازی بهره ببریم و همچنین کشور سوریه در حالت آرامش می‌تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات ایران باشد.

این سخنان لاهوتی درحالی است که طبق اعلام گمرک ایران طی سال 96 ایران بیش از 43 هزار تن کالا به ارزش 326 میلیون دلار به سوریه صادر کرده است.

لاهوتی در پایان ضمن اشار به نوسانات اقتصادی ایران و چشم انداز تجارت در سال 97 تصریح کرد: باتوجه به شرایط موجود حتی نمی‌توان برای هفته آینده پیش‌بینی کرد که وضعیت چگونه است. بنابراین حدس و گمان در مورد سال جاری و ماه‌های آینده غیر‌ممکن است. باید منتظر اثرات تصمیمات جدید دولت بود تا براساس آنها شرایط آینده را تحلیل کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.