کد مطلب: ۶۴۴۸۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مالیات صادرات بورس را منفی کرد؟

مالیات صادرات بورس را منفی کرد؟

دیروز وزارت صمت، بخشنامه‌‌‌‌‌‌‌ای را با عنوان وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی منتشر کرد. به گفته کارشناسان این مالیات در بلند مدت بورس را نزولی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تا ساعت ۱۱ با رشد بیش از شش هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۵۲ هزار واحدی رسید.

دیروز وزارت صمت، بخشنامه‌‌‌‌‌‌‌ای را با عنوان وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی منتشر کرد.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این وضع مالیات باعث شد بورس منفی شود. از سوی دیگر برخی از کارشناسان می‌گویند وضعیت بورس طبیعی است و نرخ مالیات در بلند مدت تاثیر نسبتا منفی روی بازار سرمایه دارد.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: در تمامی کشورهای دنیا یک سری سیاست‌های تشویقی برای صادر کننده‌ها در نظر می‌گیرند اما وضعیت ما برعکس است. مثلا در قانون بودجه امسال معافیت مالیاتی صادرات را لغو کردند. صادرکننده مجبور کرده‌ایم که ارز خود را در سامانه نیما عرضه کند که در اینجا یک عوارضی به دولت و وارده کننده‌ها پرداخت می‌کنند.

وی توضیح می‌دهد: در همه کشورهای دنیا صادر کننده را تشویق می‌کنند. اینجا ارز این افراد را کمتر از نرخ بازار آزاد می‌گیرند و یک رانتی برای وار کننده ایجاد می‌کند. اینکه دولت دستش را در جیب صنایع و شرکت‌های مختلف برده و این موضوع حس خوبی به بورس نمی‌دهد.

حق‌شناس در خصوص پیش‌بینی بورس می‌گوید: روند بورس صعودی است. منفی‌های بازار نگرانی ندارد و در فصل مجامع وضعیت خوبی خواهیم داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت نمیتونه یه بازار گردان درست برای پالایش یکم بزاره دولتی که پول مردم بیچاره دوسال بلوکه کرده الآنم صندوقش ۳۰ درصد تو ضرره یعنی مردم رو فریب میده

  • محسن

    پول ندارند.دارن دست تو جیب صنایع و معادن ملی میکنن.دودشم تو چشم سهامدار میره.بنده همه ی سهامم میفروشم و از فردا وارد بازارهای کریپتو و خارجی میکنم

  • ناشناس

    بهترین سهمها سهمهای مهدنی بودند که وضع این قانون این سهامهارو نابود کردند