کد مطلب: ۲۸۹۸۸۶

تاثیر منفی افزایش قیمت ارز بر توسعه نیروگاه‌های برق خورشیدی

تاثیر منفی افزایش قیمت ارز بر توسعه نیروگاه‌های برق خورشیدی

مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم گفت: اکنون ارز شناور به پنل‌های خورشیدی تعلق گرفته است که این مساله توسعه نیروگاه‌های برق خورشیدی را با مشکل مواجه می‌کند.

علیرضا هاشمی امروز در قم با اشاره به وضعیت انجمن برق و الکترونیک استان قم اظهار کرد: این انجمن 130 عضو دارد که 90 واحد تولیدی زیرمجموعه آن است و انجمن به صورت مستمر جلساتی را با اعضا برای رسیدگی به مشکلاتشان برگزار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: واحدهای تولیدی برق و الکترونیک استان قم انبارهایشان پر از محصولات است، اما با این وجود سازمان‌ها و ارگان‌های استان تجهیزات برق مورد نیاز خودشان را از خارج قم تامین می‌کنند.

مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم افزود: باید مدیران استان به تولیدکنندگان صنعت برق و الکترونیک قم کمک کنند تا این تولیدکنندگان بتوانند به خارج از کشور از جمله عراق، افغانستان و آسیای میانه صادرات داشته باشند.

هاشمی با اشاره به لزوم آشنایی مدیران با انرژی‌های نو در استان قم اظهار کرد: جلسات زیادی را با دستگاه‌های مختلف گذاشتیم تا مدیران این دستگاه‌ها با انرژی‌های نو آشنا شوند، در تعدادی از دستگاه‌های استان نیروگاه‌های برق خورشیدی راه اندازی شده است و در طول یک سال اخیر با 70 دستگاه و زیرمجموعه دولتی قم برای ایجاد نیروگاه برق خورشیدی نامه نگاری کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنل‌های خورشیدی باید جزو کالاهای اساسی شمرده شوند، چون تولید برق اهمیت اساسی برای کشور دارد، اما اکنون ارز شناور به پنل های خورشیدی تعلق گرفته است که این مساله توسعه نیروگاه‌های برق خورشیدی را با مشکل مواجه می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.