کد مطلب: ۷۷۰۸۱

نوسان نرخ ارز بازار تجهیزات رایانه ای را بهم ریخت

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرد: نوسانات نرخ ارز منجر به افزایش 25 درصدی قیمت کالاهای آی.تی شده است. سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در گفت و گو با خبرنگار تجارت نیوز، با اشاره به تاثیر گذاری نوسانات نرخ ارز در بازار کالاهای آی.تی اظهار داشت: افزایش نرخ دلار تنها دلیل افزایش قیمت نیست بلکه بخشی

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرد: نوسانات نرخ ارز منجر به افزایش 25 درصدی قیمت کالاهای آی.تی شده است.

سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در گفت و گو با خبرنگار تجارت نیوز، با اشاره به تاثیر گذاری نوسانات نرخ ارز در بازار کالاهای آی.تی اظهار داشت: افزایش نرخ دلار تنها دلیل افزایش قیمت نیست بلکه بخشی از این نوسانات قیمت که در بازار کالاهای آی.تی رخ داده ناشی از طرح مبارزه با قاچاق کالاست.
وی افزود: فروشنده های اصلی کالا در کشورهای دیگر اعتباری که در 45 روز به خریداران ما می دادند در حال حاضر به 10 روز کاهش داده اند به همبن دلیل خریداران مجبور هستند به صورت نقدی هزینه خود را پرداخت کنند. به گفته وی این افزایش قیمت ها شامل سخت افزار ها ، لوازم جانبی ، لپ تاپ ، تبلت است.
این فعال صنفی اظهار داشت :در حال حاضر قیمت ها به صورت واقعی خود بازگشته است و در این میان حق دولت هم به صورت کامل پرداخت می شود.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران مصرف کننده نهایی را متضرر اصلی این نوسان قیمت ها عنوان کرد و گفت: قیمت کالای آی.تی پس از اعمال همه هزینه ها برای مصرف کننده نهایی مشخص می شود.
میرمهدی کمیجانی با اشاره به وضعیت بازار بیان داشت: اکنون بازار کالاهای آی.تی با رکود مواجه شده است و شرایط مناسبی بر آن حاکم نیست.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره خودداری برخی از فروشندگان از فروش کالا توضیح داد: بسیاری از فروشندگان پس از نوسان در نرخ دلاراز این موقعیت استفاده می‌کنند و کالاهایشان را برای فروش عرضه نمی‌کنند و منتظر سرنوشت بازار مانده اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.