کد مطلب: ۳۸۵۵۹۱

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

تاثیر دو نشست G۲۰ و اوپک بر قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

تاثیر دو نشست G20 و اوپک بر قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

اگرچه قیمت نفت روز جمعه و پیش از مذاکرات تجاری میان روسا‌ی‌جمهور چین و آمریکا در حاشیه اجلاس G20، اندکی کاهش یافت، با این حال موفق شد دومین رشد هفتگی متوالی خود را ثبت کند.

قیمت نفت پس از آنکه هفته گذشته رشد پنج درصدی را تجربه کرده بود، در اولین روز معاملات این هفته با اندکی افزایش به 65/57 دلار به ازای هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‎نیوز ، به عقیده تحلیلگران، تنش‌ها در خاورمیانه، تصمیم‌گیری سران اوپک در مورد توافق کاهش تولید و دیدار روسای‌جمهور آمریکا و چین در حاشیه اجلاس G20 از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی است.

نشست سران اوپک در روزهای یکم و دوم جولای (فردا و پس‌فردا) در وین برگزار می‌شود. با این حال، روز شنبه در حاشیه اجلاس G20 روسیه از احتمال تمدید توافق با اوپک برای ثابت نگه داشتن سطح تولید خبر داد.

کشورهای عضو اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه، از ابتدای سال جاری میلادی تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه با هدف مهار ذخایر جهانی کاهش دادند.

در دومین روز هفته، یکشنبه نیز اگرچه تنش‌ها میان آمریکا و ایران ادامه داشت اما نگرانی‌‌ها از کاهش تقاضا برای نفت موجب شد نفت اندکی ارزان شود. در این روز هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 64.89 دلار معامله شد.

روز چهارشنبه اما به دنبال سقوط ذخایر نفت خام آمریکا، نفت برنت با رشد یک درصدی به 65.97 دلار رسید.

داده‌های موسسه موسسه نفت آمریکا (API) نشان می‌دهد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن، حدود ۷٫۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۷۴٫۷ میلیون بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند ذخایر نفت خام آمریکا ۲٫۵ میلیون بشکه افزایش یابد.

در معاملات روز پنج‌شنبه اما قیمت نفت تحت دو عامل انتظار معامله‌گران برای نتیجه مذاکرات تجاری میان روسای‌جمهور آمریکا و چین در حاشیه اجلاس G20 و همچنین انتظار سرمایه‌گذاران به نتیجه اجلاس اوپک که قرار است فردا برگزار شود، کاهش یافت.

خبر دیدار دونالد ترامپ و شی‌جین‌پینگ از هفته‌ها پیش اعلام شده بود و کارشناسان در حال حاضر به نتیجه این دیدار خوشبین هستند.

هر بشکه نفت خام برنت در بازارهای جهانی روز پنج‌شنبه به 66.8 دلار رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا هم با قیمت 59.4 دلار معامله شد.

روز جمعه و پیش از مذاکرات تجاری میان روسا‌ی‌جهور چین و آمریکا در حاشیه اجلاس G20، قیمت نفت اندکی کاهش یافت. با این حال موفق شد دومین رشد هفتگی متوالی خود را ثبت کند.
قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات آخرین روز هفته 64.74 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.