کد مطلب: ۱۶۳۱۶۷

رایزنی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای تامین اعتبار شیر مدارس

رایزنی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای تامین اعتبار شیر مدارس

طرح ملی «توزیع شیر در مدارس» که از سال 79 کلید خورد، طی دو سه سال اخیر به علت مضیقه‌های اعتباری و بدهی به شرکت‌های تولیدکننده شیر با مشکلاتی روبرو شد لذا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته نتوانست به تعهد خود در قبال توزیع 70 نوبت شیر در مدارس عمل کند.

سیدمحمد بطحائی در پاسخ به این پرسش که در سال جاری شیر مدارس از چه زمانی توزیع خواهد شد؟ اظهار کرد: توزیع شیر به استان‌ها تفویض اختیار شده و به روال سال‌های گذشته است اما در خصوص اعتبارات باید گفت که در بیشتر مواقع منابع لازم برای شیر مدارس از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: باید این منابع از سوی سازمان هدفمندی به ما تخصیص یابد. همین روزها جلسه‌ای را با مسئولان مربوط پیش‌بینی کرده‌ایم تا بر سر تخصیص منابع با سازمان هدفمندی یارانه‌ها به توافق برسیم و سپس توزیعش را آغاز خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره دفعات توزیع شیر نیز گفت: این موضوع که شیر در چند نوبت توزیع می‌شود، به اعتبارات تخصیصی بستگی دارد. رقم در نظر گرفته شده در بودجه آمده است اما هنوز اطلاعات دقیقی از سقف تخصیصی‌ها ندارم.

بطحائی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به نقش حیاتی که شیر در سلامت دانش آموزان دارد، حداکثر میزان ممکن را با توجه به اعتبارات توزیع و در اختیار مدارس قرار دهیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.