کد مطلب: ۱۶۵۲۱۸

اقدامات وزارت بهداشت برای تامین سلامت زائران اربعین در مرز خسروی

اقدامات وزارت بهداشت برای تامین سلامت زائران اربعین در مرز خسروی

نشست هماهنگی به منظور تامین سلامت زائرین اربعین با حضور معاونین درمان و بهداشت وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین این وزارتخانه و مدیران حوزه سلامت استان کرمانشاه، به میزبانی این استان برگزار شد.

دکتر قاسم جان‌بابایی - معاون درمان وزیر بهداشت در این نشست که شب گذشته برگزار شد، گفت: مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کشوری که مردم به این آیین دل می‌بندند و کشور را به جنبش وا می‌دارد، سرمایه‌ای بزرگ است.

به گزارش تجارت‌نیوط، وی با اشاره به تردد زائرین اربعین از مسیر استان کرمانشاه، اظهار کرد: نیازمندی‌های پزشکی، بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه پیگیری و تامین می‌شود. خدمات پزشکی و وجود زیرساخت‌های مدرن منجر می‌شود کشورهای همسایه در تمام ایام سال به استان کرمانشاه مراجعه کنند. با تجهیز و تامین زیرساخت بیمارستان قصر شیرین، علاوه بر مردم بومی منطقه و زائران، به بیماران کشور عراق نیز خدمت‌رسانی می‌شود.

در ادامه دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه راهپیمایی پر شور اربعین همه‌ساله تکرار می‌شود، دیگر یک اتفاق یک‌باره نیست، لذا باید زیرساخت‌های لازم برای این کار مستمر آماده شود.

وی گفت: در راهپیمایی اربعین کنترل آب آشامیدنی و مواد غذایی، جمع‌آوری زباله، سرویس‌های بهداشتی، اسکان، وضعیت بهداشت و درمان زائران و بیماری‌های واگیر مثل وبا و آنفلوآنزا بصورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: استان‌های غرب کشور حق بزرگی بر گردن کشور دارند، چه در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از کیان دین و میهن و چه اکنون که میزبان زائران اباعبداله الحسین (ع) هستند. از این رو استان کرمانشاه به یک نگاه ویژه در تامین زیرساخت‌ها، نه فقط در حوزه بهداشت و درمان بلکه در تمامی زمینه‌ها نیاز دارد.

رئیسی با بیان این که دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت بر محرومیت زدایی تاکید ویژه دارند، افزود: در این مناطق باید در زمینه تامین زیرساخت، تجهیزات و نیروی انسانی کار اساسی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: علیرغم اینکه برای اولین بار است تردد زائران از مرز خسروی انجام می‌گیرد، وضعیت زیرساخت‌ها مناسب است، اما بزرگ‌ترین چالش موجود ساعت کار پایانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر است که باعث می‌شود تعداد زیادی از زائران تا روز بعد در مرز توقف کنند و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز گفت: ما برای ایجاد آمادگی جدی برای خدمات اورژانسی داخل عراق و ایران فعالیت می‌کنیم و باید تیم‌های واکنش سریع برای خدمات رسانی در کشور عراق آماده باشند.

وی افزود: برنامه ما تلاش برای ایجاد زیر ساخت‌ها در شهرستان‌های مرزی کرمانشاه است تا ضمن خدمت‌رسانی به زائران، مردم این شهرستان‌ها نیز از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این کار بزرگ اقدامات و فعالیت‌ها باید یکپارچه و هماهنگ باشد که این امر باعث هم‌افزایی می‌شود و سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه یک بیمارستان CBRNE باید به منظور مقابله با تهدیدات بیوتروریستی در مرز مستقر شود، تاکید کرد: پوشش محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در این مقطع اهمیت ویژه دارد.

کولیوند تاکید کرد: لازم است گزارش کار و مشکلات استان‌های خدمات‌رسان به زائران اربعین، به ستاد مرکزی جهت اخذ اعتبارات گزارش شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.