کد مطلب: ۶۳۰۹۲۰

ایران برنامه تامین گاز کشورهای همسایه و اروپا را دارد؟

ایران برنامه تامین گاز کشورهای همسایه و اروپا را دارد؟

وزیر نفت با اشاره به ذخایر عظیم گازی ایران، اظهار کرد: طی برگزاری ششمین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز بارها اعلام کردیم که ظرفیت لازم برای تأمین گاز کشورهای همسایه و حتی اروپا را داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، آیا ایران توان و ظرفیت تامین گاز کشورهای همسایه و اروپا را دارد؟

ایسنا نوشت، جواد اوجی ظهر امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: با وجود مصرف بالای داخلی و صادرات گاز بسیاری از میدان‌های گازی کشور تاکنون دست نخورده باقی مانده، ضمن آنکه در سال‌های اخیر اکتشاف‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه میدان‌های نفت و گاز، بازسازی پالایشگاه‌های نفت و گاز و صدور خدمات فنی و مهندسی با ونزوئلا گفت: با بعضی دیگر از اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا می‌شود.

وزیر نفت افزود: با توجه به ظرفیت بالای ایران در زمینه سرمایه انسانی متخصص، خوشبختانه می‌توانیم حرف‌های زیادی در زمینه اکتشاف، تولید، پالایش و انتقال فرآورده‌های نفتی در صنعت نفت جهان داشته باشیم.

اوجی به ظرفیت بالای منابع گازی ایران اشاره کرد و گفت: طی برگزاری ششمین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز بارها اعلام کردیم که ظرفیت لازم برای تأمین گاز کشورهای همسایه و اروپا را داریم، امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده سهم دو درصدی تجارت گازی خود در جهان را افزایش دهیم.

وی به قرارداد اخیر سوآپ گاز میان ایران، آذربایجان و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش ۳۱۳ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستای در سطح ایران این آمادگی هم‌اکنون وجود دارد از شرق به غرب و از شمال به جنوب و بالعکس سوآپ گاز با کشورهای همسایه داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.تجارت نیوز عزیز،چه ایران،چند میلیون بشکه نفت بالای ۱۲۰ دلار در روز بعد از توافق برجام به دنیا بفروشد و چه نفروشد،یک دلارش هم به جیب من و شما نمیرود.به عنوان یک ایرانی فکر میکنم که چینی ها که نفت ایران را در حال حاضر بشکه ای بدون بیمه به قیمت زیر ۴۰ دلار از ایران میخرد ، به برجام تمایلی ندارد و همچنین روسیه به دلیل این که میخواهد به مدت طولانی نفت و گاز ۱۲۰ دلاری بفروشد،فعلا تا چند سال با مهره اوکراین بازی خواهد کرد.ولی آمریکایی ها و اروپایی ها به هزار دلیل میخواهد به برجام برگردند و همچنین جمهوری اسلامی ایران، و با نفت چند صد میلیونی بشکه ای آماده فروش ایران در مقابل شوروی و چین بایستند.باتشکر