کد مطلب: ۳۵۷۸۲۲

وزیر كشور خبر داد:

تامین ۹۵ درصد كالاهای مورد نیاز شب عید

تامین 95 درصد كالاهای مورد نیاز شب عید

رحمانی فضلی گفت: 95 درصد كالاهای مورد نیاز شب عید تامین شده و هیچ نگرانی برای تأمین روغن، شکر و برنج نداریم و پیش بینی لازم هم برای سال 98 انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور در حاشیه شانزدهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تأمین کالاهای اساسی با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: هیچ نگرانی برای تأمین روغن، شکر و برنج نداریم و پیش‌بینی لازم هم برای سال آینده انجام شده است.

وی در همین زمینه از مردم خواست تحت تأثیر برخی القائات و شایعات نباشند و افزود: در جلسه اخیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بر لزوم تأمین نیاز مردم در تعطیلات عید به ویژه در شهرها و استان‌هایی که مسافرپذیر و زائرپذیر هستند، تأکید شد.

وزیر کشور همچنین درباره رجیستری موبایل با تأکید بر اینکه همه باید تابع مقررات و قوانین باشند، گفت: این مقررات باید به همه ابلاغ شود و فرصت لازم برای اِعمال این مقررات به مردم داده شود.

یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هم به خبرنگاران گفت: برای تأمین میوه و مرکبات پایان سال مردم هیچ مشکلی نداریم و 85 درصد میوه مورد نیاز مردم در استان های مقصد ذخیره‌سازی شده است.

وی با اظهار اینکه بازار برنج رو به آرامش و روغن نباتی مورد نیاز مردم هم تأمین شده است، از تعویق برداشت نیشکر در خوزستان به واسطه بارندگی در این استان خبر داد و گفت: برداشت نیشکر در خوزستان از 10 روز پیش آغاز شد و با ورود 550 هزار تن شکر نیاز امسال مردم برطرف شده است.

سیف همچنین با اشاره به توزیع 235 هزار تن شکر از محل ذخایر کشور افزود: برای سال آینده مجوز 400 هزار تن شکر به کارخانجات داده شده است.وی با بیان اینکه به اندازه کافی در فروشگاه های کشور شکر وجود دارد، گفت: قیمت بسته های 900 گرمی شکر 4 هزار و بسته‌های یک کیلویی 4 هزار و 200 تومان است و مردم قیمت های بالاتر از این مبالغ را به عنوان گران فروشی به 124 اطلاع دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با تامین شکر مورد نیاز صنوف تا پایان فروردین 98 اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای تأمین کالاهای اساسی و آرد و گندم مردم صورت گرفته است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اجرای مصوبه مجلس در زمینه کالابرگ های الکترونیک افزود: فعلاً هیچ تصمیمی در خصوص تغییر روند کالاهای اساسی از نرخ 4 هزار و 200 تومان به دیگر نرخ ها گرفته نشده است.مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از جمله اهداف دولت آن است که بتواند برخی کالاها را به دست مصرف کنندگان اصلی برساند و در این زمینه تصمیمات لازم را به موقع انجام خواهد داد.

وی افزود: کسانی با هدف سودجویی خبرهایی را که متقن نیستند، منتشر می کنند و با انتشار این خبرها ذهن مردم را مشوش می کنند، باید مراجع نظارتی با آنان برخورد کنند.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماتابحال موفق نشدیم یکیلو گوشت از فروشگاه اتکا بگیریم بازنشسته سپاه