کد مطلب: ۲۷۴۳۶۴

تاکید ایران بر تضمین عرضه نفت به هند

تاکید ایران بر تضمین عرضه نفت به هند

سفارت ایران در دهلی نو اعلام کرد، تهران تمام تلاش خود را خواهد کرد تا امنیت عرضه نفت به هند را از طریق «اقدامات انعطاف‌پذیر» جهت تقویت مبادلات تجاری دوجانبه تضمین نماید.

سفارت ایران در دهلی نو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تهران تمام تلاش خود را خواهد کرد تا امنیت عرضه نفت به هند را از طریق «اقدامات انعطاف پذیر» جهت تقویت مبادلات تجاری دوجانبه تضمین نماید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایران سومین تامین‌کننده بزرگ نفت هند است و به پالایشگاه‌های این کشور مشوق‌هایی نظیر حمل رایگان و مهلت 6 ماهه جهت پرداخت پول نفت را پیشنهاد کرده است.

اما به دنبال خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، واردات نفت هند از ایران ممکن است آسیب ببیند. دولت هند ماه گذشته از پالایشگاه‌های این کشور خواست تا خود را برای کاهش شدید یا قطع واردات نفت از ایران آماده کنند.

در بیانیه سفارت ایران در دهلی نو آمده است: ایران مشکلات هند در زمینه وضعیت بی‌ثبات بازار انرژی را درک می‌کند و نهایت سعی خود را برای تضمین امنیت عرضه نفت هند به کار بسته و خواهد بست.

آمارها نشان می‌دهد میزان خرید نفت هند از ایران در ماه گذشته میلادی حدود 16 درصد کاهش داشته است.

سفارت ایران در ادامه این بیانیه آورده است: ایران همواره یک شریک انرژی قابل اعتماد برای هند و سایر کشورها بوده و به دنبال یک بازار نفت متوازن و قیمت‌هایی بوده که هم منافع کشورهای مصرف کننده و هم عرضه کننده را تامین نماید.

راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند هم در این باره گفت: ما روابط بسیار قوی و خوبی داریم و با آنها (ایران) در زمینه مسائل مختلف از جمله تبعات خروج آمریکا از برجام در ارتباطیم.

انتظار می‌رود مقاماتی از وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته آینده به منظور بحث در خصوص تحریم‌های ایران با مقامات هندی دیدار کنند.

کومار افزود، هند به دقت وضعیت را زیرنظر دارند و هر کاری که لازم باشد بر اساس منافع ملی خود انجام خواهد داد.

در بیانیه سفارت ایران همچنین تاکید شده که ایران خواهان سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری هند و فعالیت‌های این کشور در زمینه توسعه بندر چابهار است.

کومار گفت: ما خود را به توسعه پایانه شهید بهشتی بندر چابهار ایران متعهد می دانیم. ما به سرعت در حال اقدام هستیم و کار بر روی تمام عملیات‌های فی مابین در حال انجام است. وزیر حمل و نقل هند ماه گذشته گفته بود، کشورش در تلاش است تا بندر چابهار را تا سال 2019 به بهره برداری برساند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.