کد مطلب: ۲۹۴۸۰۳

تاکید رئیس مجلس ارمنستان بر حمایت مجلس ایران در ارتقای همکاری‌های مشترک

تاکید رئیس مجلس ارمنستان بر حمایت مجلس ایران در ارتقای همکاری‌های مشترک

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان با آقای آرا بابلویان، رئیس مجلس ملی ارمنستان دیدار کرد.

سبحانی‌فر در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی میان دو کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان دارای روابط بسیار نزدیک بوده و همیشه در مشکلات کنار یکدیگر بوده‌اند و هم اکنون نیز دو کشور می‌بایست به همکاری مستمر با یکدیگر ادامه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز،رئیس گروه دوستی پارلمانی با اشاره به عزم مقام‌های دو کشور برای توسعه روابط فیمابین گفت: مجالس ایران و ارمنستان می‌توانند با تصویب قوانین سودمند به توسعه روابط دو جانبه از جمله در زمینه سرمایه‌گذاری، گمرکی، انرژی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی کمک کنند.

سبحانی‌فر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در اجرای خط سوم انتقال برق، سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد مغری و همکاری دو کشور در تاسیس نیروگاه‌های برق‌آبی، بادی و خورشیدی در ارمنستان شد.

وی ضمن ابراز آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت افزایش صادرات گاز به ارمنستان اظهار کرد: همکاری دو کشور در امر بازسازی و عمران کریدور شمال - جنوب، اجرایی نمودن موافقتنامه تجارت ترجیحی فیمابین و حذف عوارض جاده‌ای تاثیر بسزایی در توسعه روابط خواهد داشت.
وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی در انتظار حضور ریاست مجلس ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

همچنین در این دیدار آرا بابلویان، رئیس مجلس ملی جمهوری ارمنستان نیز با اشاره به روابط نزدیک، دوستانه و صمیمی میان دو کشور که ریشه در روابط دیرینه دو ملت بزرگ دارد اظهار کرد: روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ما بسیار مهم بوده و هیچ‌گاه تحت تاثیر شرایط منطقه‌ای قرار نگرفته است و دو کشور همیشه در زمان‌های سخت در کنار یکدیگر بوده‌اند و به هم کمک کرده‌اند.

رئیس مجلس ملی ارمنستان همچنین افزود: روابط دو کشور روابطی باثبات و پایدار بوده و هر تغییری در ارمنستان رخ دهد در روابط میان دو کشور تاثیری نخواهد داشت.

وی همچنین گفت: در راستای توسعه روابط فیمابین سال آینده از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.

بابلویان ضمن استقبال از اظهارات رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در راستای توسعه روابط فیمابین و تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک میان دو کشور بیان کرد: مباحث مربوط به گمرک، حمل‌ونقل و ترانزیت میان ایران و ارمنستان بسیار مهم بوده و مجالس دو کشور می‌بایستی علاوه بر همکاری در توسعه زیرساخت‌های انرژی توسعه روابط تجاری و بازرگانی را نیز در دستور کار خود قرار دهند و جمهوری اسلامی ایران نیز با استفاده از فرصت‌های اتحادیه اورآسیا به توسعه روابط خود با این اتحادیه و اتحادیه اروپا از طریق ارمنستان مبادرت کند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.