کد مطلب: ۲۳۰۴۸۶

تا ۴ ماه آینده با ایران قرارداد می‌بندیم

تا 4 ماه آینده با ایران قرارداد می‌بندیم

رئیس شرکت لوک اویل روسیه گفت: انتظار می رود این شرکت در سه تا چهار ماه آینده برای توسعه برخی میدان‌های نفتی با ایران قرارداد ببندد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ضمن اعلام این خبر افزود: این میدان‌های نفتی شامل «منصوری» در جنوب غربی شهر اهواز و «چنگوله» در جنوب غربی استان ایلام هستند که شرکت ملی نفت ایران در تابستان سال گذشته واگذاری کار توسعه این میدان‌ها را به مناقصه گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «واگیت آلکرفوف» با ابراز علاقه مندی شرکتش به سهیم شدن در توسعه بخش انرژی ایران، بر اولویت سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی ایران تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم کل نفت ایران، این شرکت نمی‌تواند برای توسعه همه میدان‌های نفتی ایران سرمایه گذاری کند؛ بنابراین تنها روی دو میدان متمرکز شده است.

شرکت لوک اویل برنامه خود برای توسعه میدان نفتی منصوری را به ایران داده است؛ شرکت اندونزیایی «پرتامینا» نیز خواهان شرکت در این مناقصه نفتی بوده و برنامه خود برای توسعه میدان یاد شده را ارائه کرده است.

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که پس از بررسی پیشنهادهای ارائه شده برای این دو میدان، تصمیم می‌گیرد که توسعه آنها را به کدام شرکت واگذار کند، پرتامینا یا لوک اویل؟

براساس پیش بینی «امید شکری» کارشناس مستقل حوزه امنیت انرژی از واشنگتن، لوک اویل گزینه مناسب این مناقصه است؛ اما تهدید فسخ شدن همه قراردادهای نفتی در نتیجه خروج احتمالی آمریکا از برجام وجود دارد.

وی افزود: اگر آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج نشود و شرکت‌های دیگر خواهان سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران نباشند، نقش شرکت‌های روسی در بخش‌های مختلف نفت و گاز ایران ممکن است افزایش یابد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.