کد مطلب: ۲۴۳۶۰۹

تحریف آشکار نام خلیج فارس در نقشه خودروهای وارداتی!

تحریف آشکار نام خلیج فارس در نقشه خودروهای وارداتی!

نام «خلیج فارس» در نقشه نویگیشن خودرو های وراداتی برند آلمانی فولکس واگن که توسط یکی از شرکت‌های داخلی وارد کشور شده، کاملا تحریف شده و در این نقشه‌ها از واژه جعلی «خلیج عربی» به جای خلیج فارس استفاده شده است.

این تحریف آشکار درحالی اتفاق افتاده که شرکت وارد کننده بارها ادعا کرده که محصولات فولکس واگن را به صورت انحصاری وارد کرده و این مدل‌ها برای بازار ایران سفارشی سازی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رهیاب ماهواره یا نویگیشن، از جمله امکاناتی است است که بسیاری از خدمات آن در ایران قابل استفاده نیست زیرا سازندگان نرم افزارها و ماهواره‌های GPS، به خاطر برخی تحریم ها،امکان تبادل داده ها و اطلاعات در ایران را ندارند . و این مسئله در بسیاری از مواقع خارج از اختیار شرکت واردکننده و حتی کمپانی سازنده خارجی است.

در بسیاری از موارد هم اصلا بحث تحریم مطرح نیست و به خاطر قرارداد کمپانی سازنده خودرو با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای خاص، نمی‌توانند برای تمام دنیا پوشش مناسب داشته باشند.زیرا تامین کنندگان سامانه های ماهواره ای عموما شرکت‌هایی مجزا از خودروسازان هستند.

در اولین تست درایو رسمی فولکس واگن در ایران، نمایندگی آن در ایران وعده داد که طی هفته‌های آتی، این کمپانی آلمانی رهیاب ماهواره ای فعال در ایران را معرفی می‌کند اما با گذشت چند ماه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

البته تجربه استفاده از سایر خودرو های وارداتی هم ثابت کرده اکثر شرکت‌های واردکننده در مورد این مسئله تنها وعده می دهند و بارها ثابت شده که احتمال داشتن رهیاب ماهواره ای فعال برای بسیاری از خودروهای وارداتی به ایران غیر ممکن است.

چندی پیش شرایطی فراهم شد تا با امکانات نمایشگر فولکس واگن پاسات آشنا شویم که یکی از کاملترین سیستم‌ها را در دل خود جای داده است. با ورود به برنامه نویگیشن خودرو متوجه شدیم که تنها ایران فاقد جی پی اس فعال این خودرو نیست و کشورهایی چون ترکیه، عراق، روسیه و… هم هماهنگی لازم با ماهواره های شرکت تامین کننده ندارد.

اما مسئله عجیب این بود که کمپانی فولکس واگن به عنوان یکی از سه خودروساز بزرگ دنیا، در نقشه رسمی خودروهای خود به جای استفاده از کلمه خلیج فارس، با صراحت تمام از لغت جعلی « Arabian Gulf » یا همان خلیج عربی استفاده کرده و هیچ نامی از خلیج فارس به عنوان معتبرترین و مستندترین نام برای این حوزه نبرده است.

آیا شرکت وارد کننده این برند قدرت و توانایی این را ندارد که به عنوان شریک تجاری و نماینده فولکس واگن در ایران، به عنوان یک وظیفه اجتماعی از حقوق قانونی ایران در خودروهای سفارشی سازی شده برای بازار ایران، دفاع کند؟

سوال دیگر این است؛ چرا در برنامه و سامانه‌ای که قرار نیست در ایران کاربرد داشته باشد، نام خلیج فارس باید به اسم خلیج عربی در نقشه دو خودوی پاسات و تیگوان ثبت شود؟ و اگر نقشه فعال اختصاصی ایران در این خودروها نصب نیست، لااقل نرم افزار و نقشه ای بارگذاری نشود که نام خلیج فارس در آن تحریف شده باشد؟

مسئله تاسف بار تر این است که فولکس واگن به صورت آشکار مستندات رسمی و سوابق کهن تاریخی و جغرافیایی در خصوص نام خلیج فارس را نادیده گرفته و شرکت وارد کننده هم در مقابل این اشتباه عمدی سکوت کرده است.

منبع: بازتاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.