کد مطلب: ۵۲۴۸۶۳

اروپا علیه ایران تحریم وضع می‌کند

اروپا علیه ایران تحریم وضع می‌کند

سه دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز گفته اند اتحادیه اروپا قصد دارد روز چهارشنبه چند شخصیت ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در صورت تایید این ادعای رویترز از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا، اولین بار است که پس از سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد تحریم مقامات ایران از سوی این اتحادیه و در ارتباط با نقض حقوق بشر خواهیم بود.

به گفته این دیپلمات ها تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدودکردن دارایی این افراد در اروپا خواهد بود.

نام آنها و جزییات تحریم ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

یورونیوز در بروکسل با پیتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرد اما وی حاضر نشد در این باره پاسخگو باشد.

همزمان قرار است چهارشنبه تحریم ها علیه ۸۰ ایرانی که از سال ۲۰۱۱ از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم شده اند، تمدید شود.

دیپلمات های اروپایی که با خبرگزاری رویترز گفتگو کرده اند نخواسته اند تا نامی از آنها فاش شود اما یکی از آنها تاکید کرده است که اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ موضع سختگیرانه تری برای حمایت از حقوق بشر است.

در یکماه اخیر، ۱۱ نفر از کشورهای چین، کره شمالی، لیبی و روسیه بدلیل نقض حقوق بشر از سوی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم شده اند.

دو هفته پیش، جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، با ارائه مستندانی اعلام کرد که میزان مجازات اعدام و همچنین استفاده از شکنجه برای اعترافات اجباری همچنان بالاست. حکومت ایران همواره هرگونه نقض حقوق بشر و سرکوب شهروندان را رد کرده است.

منبع: یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • باران

    کل ایران را تحریم کرده اید! این ها که عددی نیست.
    دبگه دوران قلدری به پایان رسیده است.
    رییس تان هم کم کم به التماس می افتد که تو برجام راهش بدیم شما که دیگه عددی نیستی.
    برید فکر نان کنید که خربزه آب است.

    • ناشناس

      والا
      حالا کسیو تحریم میکنن که یه قرون اونطرف اب نداره؛ پاش رو هم از ایران اونطرفتر نذاشته

    • ناشناس

      استاد علم ودانش، شما فکر میکنید تحریم به قول احمدی نژاد یک کاغذ پاره هست، این منوتو هستیم زیره فشاریم والاح فرزندان خود مسولان الان خیلی هاشون ماهی یک بار میان ایران، این منوتو هستیم که شکم ،خودرا به زمین میزنیم، الانم که تحریم اروپا بیاد یعنی مردم دیگه به نان یک وعده غذا هم در حسرت میمانن، تورا خدا به اصل ماجرا فکر کنید نه احساساتی، ،کل دنیا با هم متحدن جون اگه نباشن بدبخت میشن، مثلان این از اون نفت میگیره اون طرفی به این بنزین میده، گندم میده جو میگیره یعنی به این میگن تجارت، درکشور که تجارت خارجی نباشه مثل الان در فقر وگرسنگی زندگی میکنیم، بیاید با احساسی حرف نزنیم بگیم چطور این تحریم ها بهمون ضرر میرنه تا جلوشو بلک بگیریم