کد مطلب: ۷۳۵۵۹۳

۳ ایرانی در فهرست جدید تحریم آمریکا

3 ایرانی در فهرست جدید تحریم آمریکا

آمریکا با صدور بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران سه نفر از فرماندهان نظامی ایران را در فهرست تحریم خود قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود اسامی سه فرد را در فهرست تحریم خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه 16 آذر ماه 1401 با صدور بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران نوشت که حسن عسگری، فرماندار سنندج، علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان سنندج و محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نوشته وزارت خزانه‌داری آمریکا، اموال تمامی این اشخاص در ایالات متحده بلوکه خواهد شد و هر کسی که به مبادله با این اشخاص بپردازد، با تحریم‌های ثانویه آمریکا مواجه خواهد شد.

علاوه بر این، هر نهاد یا موسسه‌ای که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت مالکیت افراد مذکور باشد نیز مسدود خواهد شد. همچنین افرادی که وارد برخی مبادلات خاص با افراد تحریم‌شده شوند خودشان نیز ممکن است تحریم شوند.

تحریم و جنگی خاموش علیه ایران

تحریم‌های امروز بخشی از جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران است که دامنه آن از زمان اعتراضات شدت گرفته است. آمریکا و کشورهای غربی دیگر از زمان آغاز اعتراضات در ایران تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب فضای آشوب در ایران را از طریق تنفس مصنوعی زنده نگاه دارند.

قبل از تحریم امروز، دولت آمریکا هفته پیش سه‌شنبه اسامی ۱۳ شرکت را به بهانه تسهیل فروش صدها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران در فهرست سیاه قرار داد.

یک روز قبل‌تر (دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه) دولت آمریکا رئیس و معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و چند خبرنگار را تحریم کرده بود.

یک روز قبل‌تر از آن (یکشنبه ۲۴ آبان‌ماه) هم خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد و چند شرکت روسیه‌ای را به بهانه انتقال پهپاد از ایران به روسیه تحریم کرده است.

این تحریم‌ها در شرایطی اعلام شده‌اند که واشنگتن مدعی است در تلاش است از طریق مذاکرات وین زمینه‌های بازگشت به برجام را ایجاد کند. این مذاکرات از چند ماه پیش به دلیل عدم آمادگی آمریکا برای اجرای تعهداتش متوقف مانده است.

مهم‌ترین تحریم علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.