کد مطلب: ۶۹۶۹۸۹

روسیه به گروه ۷ هشدار داد/ متحدان واشنگتن از نفت روسیه محروم می‌شوند

روسیه به گروه ۷ هشدار داد/ متحدان واشنگتن از نفت روسیه محروم می‌شوند

قرار است روز جمعه در نشست وزارا دارایی کشورهای گروه هفت (G7) موضوع اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدیدترین تحریم‌ها برای روسیه واشنگتن قصد دارد برای نفت روسیه سقف قیمت اعمال کند.

به نقل از تسنیم، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد که مسکو کشورهایی را که از پیشنهاد واشنگتن برای اعمال سقف قیمت نفت روسیه حمایت کنند، تحریم خواهد کرد.

به نقل از راشاتودی، وی با اشاره به طرح آمریکا برای محدود کردن قیمت نفت روسیه گفت: به نظر من، این یک حماقت کامل است. ما به آن شرکت‌ها یا کشورهایی که محدودیت ایجاد می‌کنند، نفت و فرآورده‌های نفتی خود را عرضه نمی‌کنیم. چرا که قرار نیست در شرایط غیربازاری کار کنیم.

ایجاد سقف قیمت برای نفت روسیه به عنوان ابزاری برای کاهش درآمد مسکو از صادرات این کالا و در عین حال اجتناب از بستن جریان نفت خام این کشور به بازار در نظر گرفته شده است.

صنعت نفت در محدوده خطر

به گفته نخست وزیر روسیه، چنین طرحی مکانیسم‌های بازار «صنعت مهمی مانند نفت» را به خطر می‌اندازد و تنها می‌تواند به بی‌ثباتی صنعت و بازار نفت منجر شود.

وی افزود: مصرف‌کنندگان اروپایی و آمریکایی اولین کسانی هستند که هزینه آن را پرداخت می‌کنند، در حالی که امروز به دلیل اقدامات بی‌ثبات کننده‌ای که (دولت‌هایشان) اتخاذ کرده‌اند، قیمت‌های بالایی را می‌پردازند.

نواک همچنین گفت: روسیه در حال حاضر به اندازه‌ای که در حال حاضر توانایی تولید و فروش دارد، نفت پمپاژ می‌کند، اما اگر شرایط بازار جهانی تثبیت شود و تولیدکنندگان روسی بتوانند در یافتن خریداران اطمینان داشته باشند، تولید می‌تواند افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد که تولیدکنندگان نفت روسیه در حال آماده شدن برای تحریم نفتی اتحادیه اروپا هستند که قرار است در ماه دسامبر اجرایی شود، اما آنها قصد دارند بدون توجه به سطح فعلی تولید خود را حفظ کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.