خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۵۶۸۳

تحریم های جدید علیه ایران/ واکنش ایران به تحریم

تحریم های جدید علیه ایران/ واکنش ایران به تحریم

دولت استرالیا به تبعیت از کشورهای غربی و در اقدامی خصمانه تحریم‌هایی را علیه شش فرد و دو نهاد ایرانی وضع کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا خبر داد که کشورش 6 نفر و 2 نهاد ایرانی را تحریم کردند.

وزارت امورخارجه ایران اقدام ضد ایرانی استرالیا را محکوم کرد


کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دولت استرالیا در اعمال تحریم علیه برخی افراد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و افزود: اقدام استرالیا مصداق مداخله در امور داخلی ایران و تحریک و ترویج خشونت و نفرت پراکنی است.

وزیر امورخارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش به بهانه نقض حقوق بشر تحریم‌هایی را علیه ایران و روسیه وضع کرده است.

وی در بیانیه خود تصریح کرد که دو نهاد، شامل پلیس امنیت اخلاق ایران و نیروی مقاومت بسیج و همچنین شش فرد را به دلیل آنچه سرکوب اعتراضات در ایران عنوان کرد، هدف تحریم قرار داده است.

پنی وانگ در ادامه با متهم کردن دولت ایران به نقض حقوق بشر مردم خود گفت که سید صادق حسینی ( از فرماندهان سپاه) از جمله کسانی است که هدف این تحریم‌ها قرار گرفته است. ( ایسنا )

3 ایرانی در فهرست جدید تحریم آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود اسامی سه فرد را در فهرست تحریم خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه 16 آذر ماه 1401 با صدور بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران نوشت که حسن عسگری، فرماندار سنندج، علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان سنندج و محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نوشته وزارت خزانه‌داری آمریکا، اموال تمامی این اشخاص در ایالات متحده بلوکه خواهد شد و هر کسی که به مبادله با این اشخاص بپردازد، با تحریم‌های ثانویه آمریکا مواجه خواهد شد.

علاوه بر این، هر نهاد یا موسسه‌ای که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت مالکیت افراد مذکور باشد نیز مسدود خواهد شد. همچنین افرادی که وارد برخی مبادلات خاص با افراد تحریم‌شده شوند خودشان نیز ممکن است تحریم شوند.

مهم‌ترین تحریم علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.