کد مطلب: ۷۳۵۵۲۱

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران/ ۲۲ فرد تحریم شدند

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران/ 22 فرد تحریم شدند

دولت کانادا در پی اجرای حکم محسن شکاری یکی از بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی‌های اخیر، تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کانادا به تازگی‌ به اتهام نقض حقوق بشر توسط ایران، روسیه و میانمار، تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای این کشورها اعمال کرد.

تحریم‌ها علیه ایران شامل ۲۲ فرد در ایران، از جمله مقامات ارشد قوه قضائیه، زندان‌ها، برخی مقامات و چهره‌ها در رسانه‌های دولتی می‌شود.

این تحریم‌ها در پی اجرای حکم اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی‌های اخیر اعمال شده‌اند.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا درباره این اقدام تحریمی گفت: کارهای بیشتری باید انجام شود اما کانادا هیچ‌گاه دست از حمایت از حقوق بشر نخواهد کشید.

واکنش اتحادیه اروپا: با اعدام تحت هر شرایطی مخالف است

همچنین، صبح امروز سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اجرای حکم اعدام محسن شکاری را محکوم کرد.

در پی اجرای حکم محسن شکاری، یکی از افراد بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های اخیر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش در این باره نوشت: اعدام محسن شکاری برای ما تکان‌دهنده بود.

علاوه بر این، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری مدعی شد: اعدام محسن شکاری پس از محاکمه‌ای ساختگی، پیش‌روی در تلاش‌های این رژیم برای سرکوب عقاید مخالف است. ما به همکاری و هماهنگی با متحدان شرکای‌مان برای مقابله با نقض حقوق بشر توسط ایران ادامه خواهیم داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این باره در صفحه توییترش نوشت: از اعدام محسن شکاری در شوک هستیم که اولین مورد مرتبط با اعتراضات در ایران بود. ما با وزرای اتحادیه اروپا در شورای روابط خارجی در این باره بحث خواهیم کرد.

پنی ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا نیز شب گذشته در این باره در صفحه توییترش نوشت: استرالیا عمیقا از گزارش‌ها درباره اعدام امروز یکی از معترضان برآشفته است.‌ ما از ایران می‌خواهیم فورا اعدام‌ها را متوقف کند و از طرق چندجانبه و با شرکایمان به همکاری ادامه می‌دهیم تا ایران را پاسخگو کنیم.

م نبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بررسی کنید ببینید اسم من در بین تحریم شدگان نباشد وگرنه دنیا و آخرتم بر باد رفته