کد مطلب: ۱۹۵۳۵۲

تحقق آرزوی «ایران درودی» تا پایان سال

تحقق آرزوی «ایران درودی» تا پایان سال

بعد از گذشت یک‌ماه‌ونیم از نگرانی «ایران درودی» برای شروع نشدن ساخت موزه‌اش، شهرداری منطقه ۶ امروز اعلام کرد: درصورت تصویب لایحه ساخت موزه آثار «ایران درودی» در شورای شهر، تا پایان سال امکان کلنگ‌زنی بنای موزه محقق می‌شود.

کلنگ ساخت موزه ایران درودی شهریورماه سال ۱۳۹۵ زمین خورد تا ساخت موزه درودی با هزینه شخصی این هنرمند شروع شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او برای انجام این کار خانه‌اش در پاریس را فروخت تا به قول خودش هست و نیستش را به ملت ایران بخشیده باشد.

اما حالا با گذشت یک سال همچنان چشم انتظار حق بهره‌برداری از زمینی که شهرداری در اختیار او گذاشته بود، هست.

کار طراحی بنای موزه درودی را جهانگیر درویش یکی از معماران شناخته شده جهان انجام داده و قرار است ساختمان موزه در چهار طبقه با کاربری فرهنگی ساخته ‌شود تا به عنوان پایگاهی آموزشی برای هنردوستان و هنرآموزان مورد استفاده قرار بگیرد.

به دنبال انتشار خبر نگرانی ایران درودی از شروع نشدن ساخت موزه‌اش به دیدار این هنرمند رفتیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ملک این موزه در منطقه ۶ واقع شده به دنبال پیگیری کارهای ساخت بنا هستیم تا به زودی به سرانجام برسد.

ایران درودی افزود: با همکاری مشترک با شهرداری مرکز کار ساخت موزه به سرانجام خواهد رسید و مدیریت شهری برای ساخت موزه ایران درودی تمامی تسهیلات را فراهم می‌کند. مانع جدی برای ساخت موزه بانوی نقاشی ایران وجود ندارد.

امروز نیز محمد حسین پناهی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ اعلام کرده است: طرح ساخت موزه آثار درودی، نقاش برجسته کشور در کمیسیون لوایح شهرداری مطرح و بررسی شده است و در صورت تصویب لایحه ساخت موزه آثار ایران درودی در شورای شهر، تا پایان امسال امکان کلنگ زنی محل ساخت بنای موزه محقق می‌شود.

طبق اظهارات وی، شرایط ساخت موزه آثار ایران درودی در کمیسیون لوایح شهرداری بررسی شده است.

بر این اساس قطعه ملک واقع در منطقه ۶ که برای ساخت این موزه در نظر گرفته شده بود پس از پایش طرح تفصیلی، کاربری فرهنگی یافته و با حفظ مالکیت زمین امکان احداث موزه آثار خانم درودی وجود دارد.

این لایحه آماده ارائه به شورا بوده تا در صحن علنی مطرح شود و با نظر منتخبین مردم در شورای شهر تهران برای اجرایی شدن به منطقه ابلاغ شود.

این هنرمند که همچنان آرزو دارد خودش تابلوها را به دیوار موزه‌اش نصب کند، پیش از این گفته بود: اهداف بزرگی را که برای موزه دارم با توجه به تجربیات ۶۳ ساله‌ام به اجرا درآورم؛ زیرا با شناختی که دارم، مطمئنم شخص دیگری از عهده این کار بر نمی‌آید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.